Herfst in Mei

Na mijn laatste en 4e nacht was het weer heerlijk om de nacht erna thuis te zijn. Voordat het zover was, en ondanks alle nattigheid na bijna 7 weken droogte hadden we een heerlijke dag. Ik had tot ongeveer 14.00u geslapen, en we hadden een verjaardag bij onze vriend Lucas op de Bertha7, zijn schip uit het jaar 1900. Nu alleen niet met volle zeilen maar op z’n vaste plekje in de voorhaven. Toen we zijn uitnodiging kregen was het natuurlijk heerlijk weer en was hij van plan een BBQ te houden buitendeks, met mosselen e.d., maar door de aanhoudend naar beneden suisende regen kwamen we met een behoorlijk gezelschap binnen terecht. Maar ook daar werd het gezellig en hebben we met familie en vrienden genoten van allerlei chinees eten gecombineerd met een heerlijk wijntje. We kwamen zeiknat aan maar al snel dampten onze kleren, want als Lucas stookt dan stookt hij ook. Lucas is ook altijd blij als Rose al haar moed weer heeft bij elkaar gesprokkeld om de loopplank te slechten. Rose heeft geen evenwicht en ervaart deze hindernis als een zeer lastige, maar ook zij vond het zeer de moeite waard. Toen wij ‘s avonds dus ons eigen bed bereikten was er dus niet veel nodig om onder zeil te gaan. Allen toen vanmorgen de wekker ging was het een hele klus om wakker te worden, maar het moest toch. Is het niet voor Jesse, dan wel voor de Wereldwinkel die vrijdag open moet, dan wel voor de OR, waar voor mij iedere dinsdag vast tijd voor vrijgemaakt word. Toch had ik niet mijn beste dag, want dat snelle terugkomen in het normale ritme kost steeds meer moeite. Bij terugkomst uit Delft vanmiddag ook nog snel het 3e cadeau kunnen kopen voor Merlijn zijn komende verjaardag. Rose en ik zijn er van overtuigd dat hij dit boek beslist de moeite waard gaat vinden. Ik kan het hier og niet beschrijven want dan is de verassing er voor hem gelijk af, en hij moet dus gewoon nog maar 3 weken wachten. Als we dan dat WE weer in hun richting afreizen zullen we bepakt en gezakt zijn want we gaan er maar direkt 3 verjaardagen tegelijkertijd vieren. Genoeg. Ik hoop komende dagen nog voldoende tijd te hebben om die verdomde blauwe balk boven onze kopfoto te kunnen verwijderen.

Leave a Reply

