Dak dag 4

Ondertussen vrijdag, de dakdekkers Dirk en Richard waren er om 06.45u. Toen ik om 07.00u bovenkwam met 2 mokken koffie, kwamen er ineens stevige druppels uit de lucht. Rose had net Jesse meegenomen voor een grote wandeling, en was ook bepaald niet gekleed op nattigheid. Richard en Dirk waren druk bezig met de afwerking en branden gedurende de ongeveer 30 minuten durende bui gewoon door, al twijfelden ze hardop of ze het karwei wel konden afmaken vandaag. Ruud, onze buurman kwam direkt met zeil aan, maar dat wilden de dakdekkers niet gebruiken. Ze zeiden dat ze nu in staat waren de nattigheid met de brander droog te branden. Ik nam om 08.05u afscheid en bedankte hen hartelijk voor het steeds mooier wordende karwei. Ik moest naar Delft voor een studiedag van de OR. Na steeds opnieuw korte nachten zag ik er behoorlijk tegenop, maar ik had al afgesproken om opgehaald te worden door collega Hanne. Zij stond keurig om 08.15u voor het stoplicht en we waren binnen twintig minuten in Delft. Een dikke 25min te vroeg. Wij hadden beide cursus. Ik heb moeten kiezen tussen een studiedag met de agressie opvang groep, of een cursus over marketing binnen de zorg en over financiën voor de Commissie Algemene Zaken van de OR. Ik heb voor de laatste gekozen, mede omdat ik voorzitter van de financiële commissie ben, en dit eigenlijk gewoon niet kon missen. Voortaan de planning toch maar beter doen. Terugkijkend naar de dag ben ik blij dat ik zo gekozen heb, want ik heb het een zeer vermoeiende maar ook erg interressante dag gevonden. Toen ik thuiskwam ben ik eerst naar boven gegaan om te kijken hoe het dak geworden was, en dat was geen teleurstelling. Het ziet er fantastisch uit.04_daklicht_hot_en_rose_de_fotograaf Op de eerste foto zie je ons vernieuwde daklicht, wat er op het glas na en de stukjes zink aan de rand helmaal verniewd uitziet. Je ziet tegelijkertijd Hot de fotograaf zijn schaduw. De rest van de foto’s geven een mooi beeld van ons nieuwe dak. Na het maken van de dakfoto’s ben ik aan de grote schoonmaak van het dakterras/balkon begonnen. Daarna de planten weer de ruimte gegeven zoals te zien is op de laatste 2 foto’s.  08_overrzichtsfoto06_voormuur_dak11_overrzichtsfoto13_na_schoonmaak_en_verhuizing_dakterras 14_na_schoonmaak_en_verhuizing_dakterras_1

Hierbij dan tegelijkertijd het einde van onze reeks over het vernieuwen van ons dak. Er komt momenteel een gitzwarte lucht op ons af en mogelijkerwijs krijgt ons nieuwe dak een vuurproef. Ik ben benieuwd.

Leave a Reply

