zomaar

Hot_sandra_en_theo_78 Na een vroege dienst vandaag, betrekkelijk vroeg thuis, zit ik nu voor de computer te kijken naar wat er nu allemaal weer gebeurd is afgelopen dagen. Waar zal ik beginnen? Om te beginnen heb ik vanmorgen voor het eerst in jaren, omdat we elkaar pas sinds kort, na meer dan een kwart eeuw, weer herontmoet hebben, Sandra gebeld, voor haar verjaardag.Jeroen_sandra_en_theo_78  Ik had haar per post van de week een schijfje met foto’s toegestuurd, die gelukkig op haar computer nog te openen waren ook. Twee anderen die ik ook zo’n schijfje weliswaar met andere foto’s had gegeven, bleken de foto’s daarop niet te kunnen openen. Daar moet ik nog iets op verzinnen. Het originele op onze medion geïnstalleerde programma werkt niet meer, dus ik had nu Magix gebruikt, en ik zal nu Nero nog maar eens proberen. Genoeg hierover. Sandra was erg blij met de foto’s, en bedankte Rose en mij hartelijk.

Eergisteren, donderdag, schreef ik er al over, de sluiting van de Detoxafdeling te Delft. Dit nieuws is vooral bij de direct betrokkenen ingeslagen als een bom. Zo vlak na de opening van een Detoxafdeling in Schiedam komt dat natuurlijk ook hier hard aan. Het is dat er een behoorlijk sociaal plan is, maar naast alle al aanwezige onzekerheid, waarvoor de regering eerder al gezorgd heeft door de WMO, een andere financiering van de zorg, de Diagnose Behandel Combinaties, het schaarse personeelsplaatje, de concurrentie onderling tussen ziekenhuizen, e.d. ziet het er allemaal toch niet echt rooskleurig uit.

Gisteren had ik een vrije dag, maar doordat vlak na zijn ontslag, een van de patiënten van onze afdeling onverwachts gestorven is, heb ik die samen met diverse collega’s, mede patiënten en gelukkig ook nog de nodige andere belangstellenden begeleid naar zijn laatste rustplaats. Op een afdeling als die waar ik werk krijg je door soms langdurige begeleiding en vaak herhaaldelijke opnames een behoorlijke, soms diepe band. Ik vond het dan ook niet anders dan fijn om deze man dan ook tot op zijn laatste plekje te begeleiden. De impact bij de patiënten op de afdeling die soms tot voor kort nog met hem zaten te klaverjassen was dan ook groot. Voor sommigen heeft zo’n plotse onverwachtse dood ook een confronterende werking, en zou motiverend kunnen werken. Het volgende zal mogelijker wijs vreemd klinken, maar de djembé sessie van vrijdagavond, de laatste voor de schoolvakanties, voelde ik me vreemd genoeg erg geïnspireerd door het afscheid van die morgen.

Afgelopen woensdag trouwde een collega van me, in Brielle. Een prachtig stadje voor zo’n gebeurtenis. Gelukkig was het niet echt druk op het werk, en kon ik samen met diverse collega’s ‘s middags even naar hun receptie. Het was een hele leuke bijeenkomst. Het werd gehouden in een piratenrestaurant aan de rand van het Brielse meer, en de sfeer was leuk, en ontspannen. De bruid zag er prachtig uit, en ze vond het reusachtig fijn dat er zo’n grote opkomst was van haar collega’s.

Vanmiddag na het werk gingen Rose en ik even de stad in, in de hoop de laatste Harry Potter te kunnen kopen. Helaas moeten we nog even geduld hebben. Vervolgens even naar een schoenenzaak, waar 2 paar voor een geld de aanbieding was. Helaas ging dat voor de croqs die wij wilden hebben ook niet op. Ik heb voor mezelf desalnitemin een paar gekocht. Rose wilde graag een ander model, en dat was er weer niet in de kleur die ze hebben wilde.

Verder hebben we er via soulseek weer veel muziek bij. Heel diverse artiesten, van Cubaans, en Ethiopies, tot Marianne Faithfull, Iron & Wine en Mickey Hart. Voorlopig dus wel weer genoeg om uit te proberen. Na gisteren door Rose verwend te zijn met een heerlijk etentje van een vispakketje, gevult met groenten, tong, en witte wijn, geserveerd met zilvervliesrijst, en een heerlijke kaassaus, ga ik zometeen de keuken in om Rose en mezelf te verwennen met een heerlijke Turkse spinazie stampot met champignons, geitenkaas, en pijnboompitjes. Klinkt misschien raar, maar toen we gisteren de ingrediënten kochten leek het wel herfst, en vandaag is het weer benauwd, en hoog zomer. Lastig inkopen met dit soort van snelwissellende weersomstandigheden.

Wat begon als een klein berichtje werd toch wel een uitgebreid stuk. Mijn inspiratie is op. Volgende keer weer.

Leave a Reply

