Slavenarbeid

Na een ochtenddienst gisteren waarin een positief beoordelingsgesprek plaatsvond, had ik daarna een afspraak op de ogenpoli van het st. Fransiscus Gasthuis in Rotterdam. Ik ga sinds enige jaren op advies eenmaal per jaar naar de oogarts voor een gezichtsveld onderzoek en oogdrukmeting. Dit alles om het in mijn familie veel voorkomende glaucoom en staar in een vroegtijdig stadium te kunnen vaststellen, en eventueel preventief te kunnen ingrijpen. Ik kwam er wederom gerustgesteld vandaan.

Image002_8 Vanmorgen vroeg op want ik had Wereldwinkeldienst, met Anneke. Rose wandelde met Jesse, en kwam na een lange ronde een kop koffie halen bij ons. We hebben samen een leuke aangename dienst gehad, alleen het was ernstig rustig in het Centrum, dus veel omzet hadden we niet. Om half twee werden wij afgelost, en ging ik naar Rose toe, die me een lekkere lunch voorschotelde. Een uurtje later brachten Rose en Jesse me naar het werk. De ochtenddienst was zwaaroververmoeid van het zware werk en had de tweede ochtendcollega al naar huis gestuurd, en kon de overdracht nauwelijks voltooien, en had ook thuis nog loodzware kook en verzorg werkzaamheden voor de boeg. Nu hebben Paul en ik de de zware taak om 5 patiënten te voorzien van al het nodige. Ik voorzie een lange zware dienst, vandaar ook de titel van dit log. Hoe zullen we hem doorkomen? Het kan echter nog heel anders lopen, maar voorlopig heb ik tussen alle slavenwerk toch alvast mooi dit log kunnen schrijven.

Leave a Reply

