Moeizaam

Een gezellig en langdurig slapen gaan. We lagen er om 22.15u in. Was gezellig en duurde tot 00.45u. Daarna was het eerste deel van de nacht goed. Wel veel onderrugpijn. Die rugpijn die door de Diazepam redelijk onder controle was, is nu door de afbouw en het gebrek aan fysiotherapie J0398093 weer compleet aanwezig en maakt lopen een crime, vooral omdat mijn benen mee zijn gaan doen. Daardoor was ik om 04.30u alweer volop aan het draaien, zonder echt een positie te kunnen vinden waar je gemakkelijk in kunt blijven liggen. Besloten om toch dr. G weer te bellen, maar deze bleek vandaag evenals zijn collega niet te werken. I.p.v. de reumatoloog vanmorgen vroeg toch de huisarts dan maar weer gebeld. Er niet tussendoor kunnen komen tot 11.05u. Toen een volledig derdegraads verhoor door de assistente van de huisarts, over waarvoor ik hem/haar dan wel niet nodig zou hebben. Woedend kan ik daarover worden, want ze doen net alsof je infantiel bent en of je god te spreken wil hebben. Toch maar met moeite kalm gebleven, want je hebt ze toch nodig. Uiteindelijk een afspraak voor 15.40u kunnen maken vanmiddag.

Vanmorgen om 09.00u toch maar samen met Rose gegaan voor een zo lang mogelijke ronde, en ondanks de pijn deed het buiten zijn me wel goed, je moet uiteindelijk toch in beweging blijven hé!!

Vanmorgen lag er ook een mooie kaart van Peter op de mat. Vanuit de Pyreneeën in zijn Zenklooster laat hij weten dat het hem goed gaat. Hij is er met 40 monniken en 40 leken, dus eenzaam is hij er bepaald niet. Alle oefeningen daar zijn gericht om contact en communicatie met de eigen ik te herstellen, en hij vertelt dat dit hem goed doet. Hartstikke leuk om te horen.

Ook kreeg ik vanmorgen de gebruikelijke post van de OR, en daarin viel een stuk direct op, en dat is het feit dat ons ziekenhuis binnenkort gecontroleerd gaat worden over hoe het gesteld is met de veiligheid, en welk beleid er door de instelling gevoerd word op het gebied van agressie, en hoe het met de opvang gesteld is. Vooral als deelnemer aan de agressie opvang, ben ik benieuwd wat ze daarvan gaan vinden!

Een extra steun in de rug kunnen we van welke richting die ook komt goed gebruiken, en laat de druk op onze raad van bestuur maar even oplopen, dat kan geen kwaad.

We zijn vervolgens naar de markt gegaan om inkopen te doen voor de komende dagen en ook om alvast het een en ander aan lekkers te halen voor de jaarwisseling. Vooral bij de Griek hebben we weer goede zaken gedaan. (in ieder geval de Griek, die daar de jaarwisseling gaat vieren).

            Verder waar ik was voor het bezoek aan de dokter. Tot mijn verbazing kwam ik om 15.30u in een behoorlijk volle wachtkamer, en daar was een ouder stel, die klagen tot een professionele levens invulling hadden verheven. Dat maakte de dik 40 minuten die ik er moest doorbrengen nog eens extra lang. Aan de beurt om 16.20u werd ik door een voor mij nog volkomen onbekende assistent huisarts vriendelijk geholpen, en ze luisterde in ieder geval goed. Op mijn vraag, of zo’n allergische reactie op de Naproxen kan leiden tot hoge koorts kreeg ik een volmondig ja. Op de vraag of ik wat extra J0398055Diazepam voorgeschreven kon krijgen zolang ik geen fysiotherapeutische behandelingen krijg kreeg ik ook een volmondig ja, en zo kreeg ik ook te horen dat ik er rustig een extra Ibuprofen bij mag nemen bij extra last. Ze verontschuldigde zich tevens voor het feit dat ze me de vorige keer onvoldoende had voorgeschreven om dat ik met de door haar voorgeschreven hoeveelheid onmogelijk door kon tot in het volgende jaar, en ik dan as. Maandag weer hetzelfde traject had moeten afleggen. Alles bij elkaar kwam ik moeizaam lopend nog net voor sluitingstijd bij de apotheek aan, waar ze ook al niet blij waren met mijn komst, omdat ze al aan het afsluiten waren. Ik had ook nog Spiroflor gelei voorgeschreven gekregen omdat Rose zich momenteel voor het slapen gaan mij ook nog inmasseerd tegen de ergste stijfheid, en ondanks dat ik die enkele jaren geleden nog gewoon vergoed kreeg, moest ik nu wederom pinnen om deze tube te kunnen betalen. Schandalig, gezien de enorme premie die je betaald voor je extra uitgebreide ziektekostenverzekering.

            Nou had ik vandaag door alle pijn toch al niet mijn beste dag, en ben ik met een kort lontje behoorlijk geïrriteerd aanwezig. Dat zorgde ook al voor enkele eigenlijk nodeloze misverstanden met Rose, waar ik dan zelfs op het moment dat ze voorvallen al spijt van heb, maar oh, wat is het lastig om eenmaal gezegde woorden weer terug te nemen. Ik heb nu enkele minuten geleden wat extra pijnstillers en spierontspanners genomen, en ik hoop dat ze snel gaan werken, want hier word ik een beetje gestoord van. Ook hebben we net besproken wat we gaan eten, nadat ik een lekker soepje had gemaakt voor bij de medicatie inname. We gaan nog even door met het opmaken van overblijfselen, en het inventief daarmee omgaan is naast leuk ook lekker. Ik hoop dat we de avond weer wat meer ontspannen zullen doorkomen.

            Goh, dit is wat je noemt een log met onderbrekingen. Ik heb er nu ook gewoon geen zin meer in. Nog geprobeerd dit log wat op te vrolijken, maar het is nog afwachten of dat ook zichtbaar zal zijn. Tot later.

Leave a Reply

