Werk

Een hele dag gewerkt gisteren, de derde dag deze week al. Het begon heel rustig. Toen ik aankwam om 10.45u was alleen collega Laura met 2 patiënten aanwezig. Een had lang uitgeslapen en de ander was net klaar met wakker worden. Vanaf dat moment stonden we dus tot ver na 15.00u met 2 leiding op 2 patiënten. Het een en ander aan administratie gedaan. Wat gepraat met de collega’s. De allerlaatste kerstspullen opgeruimd en daarbij ook wat geholpen op Medium-Care. Opgeruimd staat netjes. Laura heeft nog wat werk gedaan voor haar school. Om 14.30u heb ik haar naar huis gestuurd. Mijn avondcollega kwam wat later en ook haar dienst begon rustig. We kregen rond 15.00u wel een telefoontje uit het naburige ziekenhuis waar een van onze patiënten de nacht ervoor was opgenomen met een flinke hoeveelheid bier achter de kiezen en een fikse portie medicatie. We kregen te horen dat de observatieperiode voorbij was en dat hij terug kon komen naar de afdeling. Hem van harte welkom geheten. Dhr. in kwestie voelde zich nog belazerd, dus de gebruikelijke praat over het hoe en waarom van zijn terugval maar even uitgesteld. Wat wel gelijk duidelijk was dat dhr. Afgelopen jaar diverse goede vrienden heeft verloren en naast een verslaving ook last heeft van een forse depressie, dus zonder woorden valt er veel te begrijpen. Vervolgens kwam er nog iemand terug van verlof, die weliswaar nog niet de fout in was gegaan, maar terug is gekomen om dat ook voor te blijven. Volgende keer zal ze voor zichzelf toch meer programma en of andere daginvulling moeten regelen. Om 17.30u, het moment dat we normaliter aan de warme maaltijd beginnen werd het ineens spitsuur. Een hele boze echtgenoot kwam zwaar teleurgesteld en erg boos zijn vrouw terugbrengen omdat ook zij die dag tijdens verlof zoveel craving (dorst) gekregen had dat ze in de auto was gestapt en een fles wijn gekocht en ondertussen ook genuttigd had. De echtgenoot deed in zijn boosheid echter dusdanig heftige en agressieve uitlatingen dat er voor ons als leiding niets anders opzat om hem op een nader te bepalen tijdstip uit te nodigen voor een gesprek en hem daarin trachten te proberen meer uitleg te geven over de ernstige en lastige ziekte van zijn vrouw, en hem zodoende meer begrip te laten krijgen voor de worsteling waarin zijn vrouw momenteel verkeerd. Dhr. Was echter zo boos dat we hem vriendelijk verzocht hebben onze kliniek te verlaten. Tegelijkertijd was er iemand op de afdeling binnengelopen die behoorlijk psychotisch en angstig overkwam, en zij het dat er een taalprobleem was, wat wel duidelijk was dat mw. hulp nodig had. Na geprobeerd te hebben te inventariseren wat er aan de hand was zat en na overleg met de oudste van dienst in Delft besloten mw. Door te sturen naar de huisartsenpost in Vlaardingen. Hierna ben ik aangeschoven bij de warme maaltijd. Ik had ’s middags nog weten te regelen dat er toch voldoende maaltijden waren voor iedereen, inclusief de onverwachts geretourneerde patiënten, waarvoor de maaltijden afbesteld waren. Zo werd het toch nog een drukke dienst, en ik was er niet ongelukkig mee toen ik om 19.15u het pand weer kon verlaten. Zodoende dit log ook nu i.p.v. gisterenavond.

Thuisgekomen had Rose het gezellig gemaakt, en de kaarsen en waxinelichtjes branden. Rose had duidelijk lekkerder gegeten dan ik op mijn werk. Het rook bij mijn thuiskomst nog heerlijk naar een bal gehakt, en op het werk is het eten niet slecht, maar duidelijk niet zoals thuis.

Rose liet Jesse tegen 22.00u uit, en ik heb een lekker potje thee gezet, en we zijn daarna naar boven gegaan om lekker te gaan lezen, en hebben lekker naar het Oog op morgen geluisterd. De wekker weer op 06.59u gezet, en we wilden dus vroeg met Jesse de lange wandeling gaan maken. Wel wakker geworden van de wekker, maar deze veels te vaak laten gaan, dus toch waren we niet voor 09.00u de deur uit. We hebben wel de lange wandeling gemaakt, en ik was dan ook erg blij dat we tegen 11.00u weer thuis waren. We hebben daarna lekker ontbeten, en uitgerust van de lange wandeling. Daarna ben ik de allerlaatste kerstversiering gaan weghalen, en het huis is nu op de kerstkaarten na weer helemaal verlost van de kerstsfeer. Een mooie dag daarvoor, want het is vandaag geloof ik Drie Koningen, als ik het me goed herinner.

Vanmiddag brengen Rose en Jesse me weer naar het werk en ik zie er vandaag een beetje tegenop. Het is namelijk mijn vierde dag deze week en eigenlijk vind ik dat een beetje veel. Ik moet het de komende week dan maar weer een tandje minder gaan doen, al heb ik morgen ook weer een Wereldwinkeldienst ’s middags. We zien wel. Tot zover vandaag. Ik vind trouwens het log van Rose gisteren erg mooi geworden.

Leave a comment