Overpeinzingen

Tijdens het opstaan vanmorgen zag ik dat het niet zo lekker ging met Hot. Hij had last van zijn ademhaling en terwijl hij zich ophees tegen de achterkant van ons bed en ging zitten.Terwijl dat alles geschiedde vroeg hij aan mij wat mijn gedachtes waren over de toekomst. Ik denk dat hij even in de " Als hel" aanbeland was. Ik weet nu dat jullie niet zo goed begrijpen wat ik met de als hel bedoel. Tijdens moeilijke periodes kun je jezelf gek maken met vragen die beginnen met wat als dit of dat. Dat zijn meestal niet de opwekkendste gedachtes en wanneer je in die slipstroom bent aanbeland kun je ver gaan. Dit heb ik zelf in den treuren meegemaakt. In de loop van tijd heb ik moeizaam geleerd dit te stoppen want eigenlijk als je het goed bekijkt is het verspilde energie.01082007_a_een_der_eerste_fotos_canan_po Wanneer je in die trip zit dan is het beter om per dag te leven en alles te verdelen in goede en slechte dagen. Tegenwoordig gaan we vroeg naar bed en lezen daar wat, praten we over de dag en hoe die is verlopen, we luisteren naar het oog en gaan meestal dan slapen. 04_bij_juliette Onderwijl ik dit schrijf stop ik er als toetje een aantal foto’s van Hot bij om een beeld te laten zien dat hij in de loop van de jaren dat ik hem nu ken er nog steeds goed uitziet ondanks het medicijngebruik. "Beauty is in the eye of the beholder" zei eens een wijs mens en soms voeg ik daar aan toe "And so is uglyness" Ook hierin spreekt toch het idee van wat je wilt zien dat zie je. Ik heb vele foto’s van Hot gemaakt, soms tot groot ongenoegen. Nu is hij er aan gewend en het stoort hem niet meer. Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik liet Jesse uit terwijl Hot even bleef liggen om de medicatie te laten inwerken. Daarna ging hij zich rustig verzorgen en toen we thuis kwamen was hij al bezig thee te zetten voor het ontbijt. Imgp0002 Jeroen_en_basTijdens het ontbijt keken we naar Vrije Geluiden van de VPRO. Daar kijken we graag naar. Ik zie daar artiesten die niet in de toplijst staan. Dit is leuk. Heel vroeger toen de wereld nog jong was had je het radioprogramma "Supercleandreammachine" van Ad Visser. Daar genoot ik van en leerde toen vele artiesten kennen. Zo luisteren we nu naar Goldie een cd die Hot mij heel lang geleden heeft gegeven. Het is ritmisch, instrumentaal. Geen echte luistermuziek maar een doe muziek cd waarbij ik me lekker op de computer kan bezigen. http://www.gomagazine.nl/article/read/5582-goldie  Wanneer je hierop klikt weet je ineens meer over deze DJ. De zwart wit foto is echt oud en de kleine jongen , Bas, hij is ondertussen een hele man geworden met een passie voor Zuid-Amerika. Hij werkt een aantal maanden kei hard en dan gaat hij zo’n 3 maanden daarheen. Jeroen_270107 Dit is voorlopig weer de laatste foto van mijn lief en ook de laatste zin van dit stukkie.

Leave a Reply

