Spuien

Een uur per maand heb ik tijd voor mezelf! Helemaal voor mezelf alleen! Dan ga ik naar m’n peut toe! Ik stap op de bus en dan bedenk ik wat ik haar allemaal ga vertellen. Ik schrijf haar regelmatig per mail en zij heeft ons weblog adres dus is zij helemaal op de hoogte van ons wel en wee dus ik hoef dan niet bij te praten wat er er allemaal gebeurt is. Dit scheelt me toch een tijd. Dan, wanneer ze me komt halen verwelkomt ze me met open armen. Daar gaat mijn bedachte verhaal , dat is verdwenen als sneeuw voor de zon. Dat was een rationeel verhaal van wat ik denk dat mooi is om te vertellen. Nee, wanneer ik mijn bakkie heb gekregen dan begin ik toch te spuien. Nu hoef ik niet redelijk te zijn, inlevend in andersmans gevoelens. Dan zit ze in haar stoel en zit me uit te dagen met speelse ogen. Zij is totaal niet angstig voor aggressie en boosheid. Integendeel, wanneer ik dat alles laat zien vindt ze het prachtig. Daarna begint het echte praten. Dingen van nu en van vroeger komen naar boven. Ik spring dan van de hak op de tak en zij volgt me. Dat is het grote voordeel van een vrouwelijke therapeut. Vrouwen doen dit graag. Na dit uurtje ben ik weer even ontspannen en thuis ga ik verder met mijn 3 minuten meditatie boekje dat Hot te leen heeft gekregen van Kitty, een collega van hem. Leren mijn hoofd leeg te maken is nu mijn motto. We hebben geconstateerd dat er toch heel wat spanning in mijn lijf is en dat slaat altijd op mijn keel. Ik loop dan met een brok in de keel rond en hoest me te pletter. Iedereen gaat toch op zijn eigen manier met spanning om.

Nu over heel iets anders en toch weer niet. Ik ben nog steeds bezig met impressies van mezelf. Op den duur zullen dit collage’s worden. Ik gebruik veel zwart/wit en later grijstinten. Ik zit nog steeds in een aftastfase. 002b_landschap_berg_water_enzIk gebruik markeerpennen en heb naast mijn stoel een klein boek waarin ik kleine tekeningetjes kan maken zonder dat ik me af hoef te zonderen. Ik doe dit tijdens de reclame als ik naar de tv kijk. Toen dit krabbeltje af was merkte ik dat de inkt op de volgend pagina was doorgedrukt. Daar ging ik vervolgens weer mee verder. Zoiets van wanneer ik op mijn rug lig in het gras en naar grote wolken kijk en allerlei figuurtjes zie. Zo ging ik aan het werk en accentueerde dit deeltje en dan dat deeltje. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zo ben ik weer eens "De spelende vrouw" en dat is leuk! 003_verder_gegaan_op_de_achterkant En dit is de uitkomst. Later laat ik meer zien.

Leave a Reply

