Tandarts + design stoel

Na een goede doch korte nacht, moest ik vanmorgen om 08.00u bij de tandarts zijn. Ik was er royaal op tijd dus zat ik om 07.55u al in zijn stoel en de tandarts gaf me om 09.25u een compliment voor mijn geduld en stilzitten. Tot mijn verbazing is het grote karwei, waarbij hij al meer dan 2 en ½ uur in mijn mond is bezig geweest nog steeds niet af. Wel hebben we na afloop nog een uitgebreide discussie gehad over soorten van vullingen. Over kwik en Amalgaam. Volgens de tandarts zijn vooral bij dit soort kiezen de nieuwe soort waar geen kwik meer in zit, onmogelijk op dit soort plekken te gebruiken. We hadden het er ook over dat mensen die geen enkele vulling in hun mond hebben toch kwik in hun lichaam blijken te hebben, en dat het percentage wat bij mensen met Amalgaam in hun mond hiermee nauwelijks hoger is. Het gaat om een percentage van minder dan 0,5%. Donderdag, op mijn verjaardag nog wel, heb ik opnieuw een afspraak met hem en krijg dan toch weer een zilveren vulling met de allerlaagste hoeveelheid Amalgaam erin. Zucht. Zo’n lange zenuw, wortel kanaal behandeling heb ik nog nooit eerder gehad.

Nu ondertussen weer een uur later, mag ik weer wat eten en drinken. Ik heb vanmorgen om 06.45u voor vertrek en bij mijn medicatie al wel een krentenbol op, maar heb nu toch wel trek in iets. Ja, dat smaakt wonderwel. Net even een verjaardagskaartje per mail verstuurd aan Nicole, mijn oud collega, wier verjaardag ik niet snel vergeten zal, omdat deze samenvalt met de verjaardag van mijn vader. Het is nog steeds wennen dat Pa er niet meer is. Weer zo’n dag waardoor allerlei herinneringen komen bovendrijven. Ook aan Nicole overigens. Als ik aan die laatste terugdenk, denk ik tevens wat kan er in een jaar veel gebeuren. Ik mis haar overigens als collega nog steeds.

Vanmiddag heb ik een Wereldwinkeldienst met Gerda. Het is altijd erg prettig samenwerken met haar. Wat wel maf is, zij is een der trouwste lezers van ons log, en daar moet je als je gesprekken hebt wel rekening mee houden, want ze is vaak erg goed op de hoogte van onze laatste nieuwtjes. Wat ik overigens ook wel leuk vind is dat als ik deze in Word geschreven stukken met spellingcontrole overzet naar web-log dan staan de stukken op een witte achtergrond. Hoe dit nu precies werkt. Ik heb geen idee, maar het effect ziet er gelikt uit, en dat wil ik graag zo houden.

Nog even terug aan ons bezoekje afgelopen zaterdag aan Ahoy. We kwamen daar bij een stand van Robin Bara en Kees Boevé. Deze heren hebben nog geen eigen galerie, maar hebben wel een gezamenlijke site. Met die Robin raakten we aan de praat, en we zijn beide ook in de door hem ontworpen stoel gaan zitten, waarvan ik een afbeelding bijvoeg, en ook het site adres. Deze Robin is een timmerman die trots mag zijn op het door hem ontworpene. Als de stoel Robin_bara1_geoflux04gr_stoel wat betaalbaarder was geweest zou hij zeker deel zijn gaan uitmaken van onze inrichting. De stoel was mijns inziens niet te duur, maar wel voor ons momenteel aangezien we voorlopig op de bezuinigende tour moeten zijn. Ondanks het kale en gladde iepenhout waarvan de stoel gemaakt is, is ook het zitten hierop een waar plezier. Wat Rose en mij verder opviel was dat deze stoel een prachtige belijning heeft. Echt een aanrader om hun site te bezoeken. www.deuxartdesign.nl Robin_bara3_bijzprofielgr_bijzettafel

Nu nog even wat huishoudelijk werk doen en dan weg naar de Wereldwinkel.

One comment on “Tandarts + design stoel

  1. Robin Bara says:

    Hallo Hotrose,
    Bedankt voor jullie enthousiasme.
    Wat mij betreft geen bezwaar tegen vermelding op jullie mooie weblog.
    Even ter aanvulling: Ik ben meubelmaker, en het hout is essenhout.
    Goed om te vernemen dat jullie het naar de zin hadden op primavera en wellicht tot volgend jaar.
    Met vriendelijke groet.
    Robin Bara

Leave a Reply

