KRO detectives

Vanmorgen hebben Hot ik ik een beetje gestecheld en hebben we tijdens ons ontbijt naar een dvdtje gekeken. Dit keer was Dalziel & Pascoe aan de beurt. We zijn beiden grote fans van de KRO detectives. http://detectives.kro.nl/ Zoals Hot al schreef heb ik een box met de eerste afleveringen van die serie aan hem cadeau gedaan. Dat zie je, wat zien ze er nog jong uit. Om terug te komen met rechter John Deed. We denken ook dat er met een knipoog wordt gerefereerd naar de Chineese rechter Tie. In het Engels wordt hij Judge Dee genoemd. Dus jullie begrijpen het.04_kranen_vanaf_vlaardingerdijk Vanmorgen is Hot met ons meegelopen voor een toch aardige wandeling. Jesse laat ons graag uit. We hebben een lievelingswandeling. Die loopt via het oudste stadspark van Nederland. Dan gaan we naar de Maasboulevard en daarna zien we meestal wel. Nemen we de lange of korte weg naar huis, naar ons ontbijt. Het blijft een fijne plek om te lopen. We zien van alles van woonschepen tot transportschepen. Allerlei kranen en vreemdsoortige constructies. Dan heb ik het niet eens over de seizoenen. We maken dan ook graag foto’s en dankzij het digitale tijdperk kunnen we schieten wat we willen. Met die rolletjes was het toch wel uitkijken qua prijs voor de aanschaf en afdrukken. We doen dit zelf en ook de afwerking. We snijden er heel wat vanaf. 08_opbloeiende_waterlelies Soms maken we ook gebruik van de filters. Zoals met al die technieken is kunst de kunst van het laten en dat leer ik door te oefenen enz. Vanaf het moment dat ik een fototoestel kreeg van Hot probeer ik de stad waarin we leven te zien als een toerist, dan zie ik meer. Deze twee foto’s zijn dus ook een onderdeel van een groot leerproces en later volgen er meer.

Leave a Reply

