Paaszaterdag

078_boom_in_trottoirDe magnetron is intussen gekocht, geïnstalleerd, in gebruik genomen, en bevalt uitstekend. Het jammere is wel dat deze een stuk kleiner is, maar ik had en geen zin in een verbouwing, en daar is ook geen plaats voor, niet in de keuken, maar ook niet in het atelier van Rose. Dus we doen het er maar mee. Ook natuurlijk gelijk de oude in de winkel ingeleverd. Je moet uiteindelijk een verwerkings bijdrage betalen, en nu hebben ze tenminste wat te verwerken. 022_genspireerd_door_christo_vaizey  Dat was nog een aardig klusje want hij zat zo ongelooflijk precies ingebouwd dat er nergens een millimeter speling was.
Vrijdag was ook een volle dag. Mijn lijf heeft het lastig deze extreem natte tijd. Ik heb al een aantal dagen hoge scores, (achten) in mijn symptomenlijst geschreven bij zure spieren, schouders en sleutelbenen en heup tot enkelpijn. Die eindeloos aanhoudende nattigheid en wind vind ik op het 040c_vogels_op_railing 040i_vogels_op_railing 042_skyline_of_rotterdam  ogenblik maar niks, terwijl juist die wind me altijd enorm aantrok, en ons vaak juist richting strand deed gaan. Ach ja tijden en omstandigheden veranderen nu eenmaal. We laten ons trouwens door het weer in principe niet tegenhouden. Jesse laat ons in weer en wind uit, 034_baas_en_hond en we trachten zelfs ons humeur hierdoor niet te laten verzieken.
Kortom op vrijdag meermaals door hagel, natte sneeuw en regen overvallen, hebben we alle Paas inkopen gedaan. Er was zelfs nog een behoorlijke opkomst op de markt, al stonden die marktkooplui letterlijk te blauwbekken. Voor die tijd had ik een afspraak bij huize Frankeland, voor reumazwemmen o.l.v. een fysiotherapeut. Bij de receptie zeiden ze dat de fysiotherapeut in kwestie, Hans, in vergadering was en of ik maar even wilde wachten. 016_mijn_liefjes_en_de_dubbele_boom Nou, ik heb van 10.45u tot 11.30u gewacht en toen bleek Hans uiteindelijk helemaal niet aan het vergaderen te zijn maar alweer op het punt te staan om het zwembad te verlaten. De receptioniste had twee personen door elkaar gehaald, en maakte welgemeende excuses, dus daar vervloog mijn boosheid. Ik heb uiteindelijk nog wel de door mij meegenomen map over polimyositis aan Hans kunnen afgeven en een nieuwe afspraak kunnen maken voor aanstaande woensdag. Hierdoor heb ik wel het zwembad even gezien en dat ziet er goed uit. Vandaar uit ook nog een enorme hagelbui kunnen zien die ik in ieder geval niet op mijn hoofd gekregen heb.
’s Middags terwijl Rose naar de Wissel was, heb ik de foto’s van onze tocht naar Dordrecht van woensdag bewerkt, en ook gelijk een schijfje gebrand voor W & A. Is ook een leuke 013_oude_spoorbrug_en_de_zwaan_op_d 075_bijna_op_bestemming rapportage geworden van een geslaagde dag. Gisteren een heerlijk peen en uien stampot met een slagersrookworst genuttigd alvorens door Ed opgehaald te worden voor mijn wekelijkse avond Djembé spelen. Het werd een hele fijne sessie gisterenavond, waarbij ik mezelf minder geforceerd heb als de vorige keer, twee weken geleden. Het was een lekkere sfeer, en gelukkig speelde Kofi Ayivor het merendeel 077bdreigende_lucht van de avond zonder stokje(s). De klank van de trommels is dan veel beter hoorbaar, en de slagen overheersen minder, al is Kofi zelf het daar niet mee eens.
Compleet uitgespeeld en bezweet kwam ik thuis, waar Rose Jesse al aan het uitlaten was en we zijn gelijk naar ons hoog gelegen bed vertrokken, en maakten het daar ongelooflijk, maar waar toch weer knap laat.

Vanmorgen hebben Rose en ik goed gebruik gemaakt van het mooie deel van deze Paaszaterdag. Het was mistig bij het opstaan, en Rose pakte direct onze grote Konica Minolta, en heeft tijdens de bijna twee uur durende wandeling maar liefst 142 foto’s geschoten, die ze nu naast me aan het bewerken is. De foto’s die dit log opsieren zijn er een aantal hiervan. 047_my_smiling_love
Gisteren ontvingen we naast een heel leuke mail van een nicht uit Noordwijk ook een mooie ansichtkaart van de dochter van French Sister die met haar vriend op vakantie is in de Seychellen. Het is de eerste keer dat zij, die de Nederlandse taal niet spreekt, ons schrijft, weliswaar beginnend in het Frans, maar met een zin die we goed begrijpen, en daarna m.b.v. haar vriend overschakelt naar Engels.
Ik was er gewoon even stil van. Ik heb nu even geen nieuws meer.

Leave a Reply

