Drukke week

Na een drukke week weer even tijd en inspiratie om te schrijven. Zoals jullie afgelopen zondag lazen zat ik er even volledig doorheen. De zondag en maandag vrijwel vrij genomen. Ik had wel dienst bij de agressie opvang, maar het regende geen meldingen, dus een paar telefoontjes maandagmiddag en na 23.00u waren voldoende. Ik kreeg ook een e mailtje terug van marathon Paul terug die mijn reactie erg leuk vond. Dinsdag ben ik ook niet naar de ondernemingsraad gegaan omdat de vermoeidheid nog steeds op de voorgrond stond, en mijn hartkloppingen en kortademigheid nog aanhielden. Wel ben ik al die dagen bezig geweest met de foto’s van de themamiddag van de 10de april ’08 over Leeftijdsfasebewust Personeelsbeleid. Helaas kon ik pas vanaf dinsdagmiddag ook de powerpointpresentaties die de diverse sprekers gebruikt hadden gaan combineren met de fotoreportage. Alles bij elkaar ben ik eerst in alle foto programma’s gaan zoeken hoe je het gemakkelijkst die dia’s uit powerpointpresentaties kunt omzetten naar jpeg’s. Ik had niet zo moeilijk moeten doen want je kunt via bestand en opslaan als die dia’s gewoon opslaan naar jpeg’s. Je moet het alleen weten, en daar ontbrak het aan, totdat ik die vraag stelde aan Henry, de secretaris van de ondernemingsraad. Uiteindelijk is het dan ook gelukt om een heel mooie rapportage te maken. Ik plaats een aantal ook in dit log.

Dinsdagavond kwam de secretaris van de Abvakabo/FNV uit Delft naar ons toe om al diverse foto’s uit te kiezen voor een door hem uit te werken verslag over de themamiddag.059_paneldiscussie  As dinsdag krijgt de dagvoorzitter Cokky ook een interview met Aan een, en mogelijkerwijs worden daar ook enkele van mijn foto’s bij geplaatst. Geinig vind ik dat. 047_elise_merlijn_cao_onderhandelaa
Woensdag ben ik na een lange wandeling ’s morgens met Jesse weer gaan fysiozwemmen, en dat lijkt steeds beter te gaan. De spierpijn hieropvolgend wordt ook steeds beter houdbaar.118a_jacqeline_cokky_en_elize  Ik denk dan ook dat ik vanavond voorzichtig maar weer eens ga proberen hoe het spelen op de djembé me af zal gaan. Ik moet gewoon rustig en voorzichtig zijn.
N.a.v. de klachten die afgelopen weekend begonnen had ik een briefje naar mijn dokter geschreven en gisteren kreeg ik een emailtje terug waarin hij schreef dat hij mijn idee om een extra bloedbepaling te doen een goed idee vond, en ik wacht nu dus tot ik per post een lab formulier krijg.

Gisteren was ook een heel spannende dag waar ik als ik eerlijk ben een beetje tegenop zag. Het werd de tweede dag van de communicatie met de Raad van Bestuur. Ongeveer een maand geleden heb ik uitgebreid beschreven hoe die eerste dag verlopen was en dat maakte me bepaald niet enthousiast voor weer zo’n dag. Achteraf kan ik nu wel zeggen dat deze tweede dag bijzonder noodzakelijk was en dat op die eerste dag de heftigheid er kennelijk voor gezorgd had dat deze dag in een betere sfeer verliep. De dagleiding die door de Raad van Bestuur was ingehuurd, bleek nu toch wel door te hebben dat ook zij zich uiteindelijk gewoon aan de wettelijke rechten van de ondernemingsraad moesten houden, die uitgebreid beschreven zijn in de wet op de ondernemingsraden. Dus nu was er wel rekening gehouden met de door ons ingebrachte agendapunten en we zijn uiteindelijk toch tot goed werkbare procesafspraken gekomen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hier toch niet op gerekend had. De manier van hoe je dan uiteindelijk thuis komt was ook totaal anders dan de vorige keer. Ik was wel moe, maar als dat niet voor niets is geweest dan is dat veel minder erg. Ook de lunch was weer prima, en dat was vorige keer het enige goede aan die eerste dag, en nu viel deze geheel in de lijn van de dag.
Kortom een onverwachts ontspannen einde van een zeer spannende dag. Alleen op het station in Delft bleek dat er brand was in de treintunnel bij Rijswijk, en de stroom werd door de brandweer van de bovenleiding afgehaald, waardoor ik een dik half uur met talloze medegestrande reizigers op het station heb door gebracht. Thuisgekomen natuurlijk eerst mijn verhaal gedaan bij Rose, en daarna heerlijk gegeten. Na het eten bleek pas dat ik toch heel erg moe was. Wel ben ik nog een uurtje bezig geweest om de foto’s af te krijgen.
Vandaag officieel vrij, maar toch druk. Het aantal meldingen is sinds de meldknop voor agressie meldingen vorige week donderdag weer op de voorpagina van Intranet zit behoorlijk toegenomen. Met die meldingen was ik toch behoorlijk wat tijd kwijt. Drie van de melders gingen de nachtdienst in en dan zit er niks anders op om pas na 23.15uur te bellen, en het is dus diverse malen knap laat geworden, en vandaag kreeg ik er nog twee bij. Een met een heftig verhaal waar ik rustig de tijd heb moeten nemen, en ik denk dat daar nog enkele gesprekken op zullen volgen. De melder in kwestie was in ieder geval heel blij even een luisterend oor te hebben gevonden.

Verder vandaag even een keer extra bloed geprikt, na lang wachten op een lab formulier, daarna een gesprek met mijn baas gehad, waarin we alle nieuwtjes en wetenswaardigheden weer hebben uitgewisseld. Daarna een kopje koffie gedronken met enkele collega’s, en op weg naar huis, en daar kwam ik Rose en Jesse tegenkwam die alweer op de terugweg was van een middagje werken met Hans bij de Wissel. Sinds die tijd heb ik dan nu echt de foto’s af gekregen, en hebben Rose en ik samen lekker gekookt. Een stampot rauwe prei met gehaktballetjes, wat gemarineerde champignonnetjes en wat blokjes Griekse Feta. Zalig, en voor herhaling vatbaar. Tot zover het verslag van vandaag en de dagen ervoor.

Leave a comment