Oppoetsbeurt Herdenkingsbeeld

Na twee heel drukke werkdagen was het vandaag tijd voor een vrije dag. De afgelopen dagen gingen goed. Dinsdag de ondernemingsraad waar we de communicatie dag met de Raad van bestuur hebben geevalueerd, en de voorbereidingen hebben gedaan voor de overlegvergadering met de RvB volgende week. Woordvoerderschappen verdeeld, en zo kunnen alle woordvoerders weer specifiek op het terrein waar ze met zijn tweeën verantwoordelijk voor zijn extra aandacht aan besteden zodat we helder en goed op de hoogte "het hoogste woord" kunnen doen. Er is dus weer meer dan voldoende te doen. Ik heb vandaag, vanmorgen er al de nodige aandacht aan besteed, want Lotte, onze kleindochter komt logeren, en dan komt het er vast niet van.

Na de OR heb ik vervolgens de bus van Delft naar Schiedam moeten nemen, omdat de treinen weer eens niet reden. Dit maal omdat iemand een kraan niet goed had afgesloten waardoor een gevaarlijk gas op station Rotterdam erg veel mensen bang heeft gemaakt, en enkelen van hen afgevoerd moesten worden naar het ziekenhuis. Duizende mensen moesten dus voor de zoveelste keer een andere weg naar huis vinden, en enkele honderden stonden klaar voor de bus naar Schiedam. Ik stond op een stategiesche plek en kon gelukkig hierdoor nog net op tijd naar de fysio. Daarna, het was al bij zevenen zou ik voor deze keer na telefonisch overleg met Rose even een frites halen bij Bram L, en aangezien er om 19.30 bestuursvergadering van de Wereldwinkel bij ons thuis zou zijn, besloot ik tegen alle regels in een beetje haast te maken. Door die haast heb ik me toch een duikeling gemaakt, je wil het niet weten. Ik kwam uiteindelijk opbeide knieën, handen  en ellebogen terecht, maar hoofdzakelijk op links. Broek gescheurt, knieën en ellebogen geschaafd, en pijn. Met frites en al uiteindelijk toch nog op tijd thuisgekomen en ook nog kunnen eten. Snel arnica druppels gezocht maar niet gevonden, maar wel tabletjes, en zo voorkomen dat ik bont en blauw geworden ben, maar zoals gewoonlijk zijn schaafwonden gemeen, en duren lang voordat ze genezen zijn. Toch maar niet meer rennen. Wat kan een mens zich dom voelen.

Gisteren heb ik wederom prettig met collega Henk op mijn afdeling gewerkt, na ‘s morgens mijn reumazwemmen toch maar heb laten doorgaan. Er moest onder andere nog een behandelplanoverleg evaluatie gemaakt worden voor de patiënt waarvoor ik Persoonlijk Begeleider ben. Dat is altijd een hoop werk, en aangezien ik alles bij elkaar toch veel minder op de afdeling aanwezig ben, is het gegevens verzamelen uit de rapportage van de collegae en het vragen stellen aan de patiënt in kwestie een tijdrovend karwei, wil je het tenminste een beetje goed doen. Ik ben uiteindelijk tevreden over het resultaat, en de patiënt gelukkig ook. Er lopen natuurlijk ook nog 14 anderen rond, en die hebben ook zo de nodige gesprekken, motivatie, confrontatie e.d. nodig. Ik heb het er gelukkig ook in deze veranderde omstandigheden nog steeds naar de zin. Ik werd alleen wel even boos op mijn baas, Freek. Die had een briefje aan mijn postvak geplakt, met de dringende vraag of ik toch niet op 30 april en 1 mei wilde komen werken, omdat het zo moeilijk was om voor vervanging te zorgen. Terwijl hij me 5 á 6 weken geleden toen ik zei dat ik geen 5 of 6 diensten achter elkaar meer wil en kan draaien gezegd had dat hij hiervoor zorg zou dragen. Hij is dat in alle drukte natuurlijk gewoon vergeten, en nu een paar dagen ervoor heeft hij dit gezien, en dan is zoiets natuurlijk lastig alsnog te regelen. Ik heb hem een mailtje gestuurd waar ik in geschreven heb dat ik hier niet blij mee ben aangezien ik het toch al zo lastig vind om grenzen te stellen. I.o.m. Rose heb ik besloten hem tegemoet te komen en donderdag de eerste mei alsnog wel te komen werken. Ik hoor wel hoe hij daar op zal reageren.

Vanmorgen was het lastig opstaan. Rose en ik hadden het gisterenavond na de late dienst nog knap laat gemaakt, met een extra biertje, en de wekker ging gewoon om 07.30u, en het bed was zo lekker. Uiteindelijk waren we er dan om 08.00u toch uit, en zijn we Ro gaan halen en met zijn vieren gaan lopen. Bij Fia om de hoek, op de Gerrit Verboomstraat staat een bronzen herdenkingsbeeld, en aangezien 4 mei er weer aankomt, wordt zowel het park, de omgeving, en het beeld weer grondig aangepakt. Vanmorgen kwamen we de hoek om met ons viertjes en ik zie daar een persoon op een ladder in innige omarming met het beeld. Het was een leuk gezicht. Zie maar: Zo zie je maar dat onze nieuwe camera goed van pas komt, en tot nu toe hebben we door 13_innige_omarming_gerrit_verboomst

deze bij ons te hebben al meermaals leuke foto’s kunnen maken. Ik denk dat ik deze ook maar even opstuur naar het bedrijf waar deze jongeman werkt, of ze even attent maak naar ons log. Het was een beetje mistig vanmorgen en toen we aan de maasboulevard kwamen kon je dat weer duidelijk zien. Er kwam toen we net op het ponton zaten een prachtige sleper vanuit de mist op ons afgevaren, en dat was een grote duitse sleper, die ik vorig jaar niet bij de sleepboten conventie in Rotterdam was tegengekomen. Hier voeg ik ook een plaatje van bij. Rodie, het prachtige vlinderhondje van Fia, die waarschijnlijk nog niet eerder op het ponton was geweest was ook onder de indruk, en begon vervaarlijk te blaffen tegen de wind en de golven die op ons afkwamen door al dat drukke verkeer.17_ro_blaft_tegen_de_wind_en_de_gol

Jullie zien wel dat dit kleine felle en dappere hondje behoorlijk fier tekeer kan gaan tegen al die nieuwe gevaren. 15_prachtig_sleper_komt_op_ons_af 20_prachtig_sleper_komt_op_ons_af 

Vervolgens kwam er nog een veel groter schip aan, maar Ro vond het steeds leuker. Die zal nadat we hem bij Fia hadden teruggebracht waarschijnlijk de hele dag heftige dromen gehad hebben. Morgen gaan we weer anderhalf uur lopen. Deze uitjes met ons doen dit dik zevenjarige hondje goed, en ook Jesse loopt fier naast Ro.24 25_de_rotterdam 

Na een ontbijt zijn we naar de apotheek gelopen voor een nieuwe inhalator voor Rose, en zijn daarna per tram naar het centrum van Rotterdam gegaan waar we de verplichte aanschaf van een boek gedaan hebben bij de boekenclub waar Rose onverwachts weer lid van geworden is. Ik hoop dat we er weer snel vanaf kunnen, maar ach. Het boek is overigens wel weer erg mooi. Vervolgens hebben we een tocht over de korte en lange lijnbaan gemaakt, ondertussen een aspergesoepje met een tosti gegeten, en via de binnenweg naar
de nieuwe binnenweg gelopen waar we twee hele leuke aluminiumstoeltjes en een tafeltje tegenkwamen voor op ons balkon. Ondanks de afspraak weinig tot niets uit te geven hebben we deze toch maar gekocht, en die zijn ondertussen ook al thuisgebracht zonder bezorgkosten. We hadden ondanks de pijnlijke enkel en mijn moeheid wel een behoorlijk stuk gesjouwd, en waren doodmoe. Toch moesten er bij thuiskomst nog boodschappen gehaald worden en ook jesse verlangde naar een wandeling. beide heb ik uiteindelijk maar gedaan, want Rose moest met de voetjes van de vloer. Daarna zijn we toch nog een keer naar buiten gegaan samen omdat we allebei te moe waren om nog te koken. Eerst zijn we bij café de Unie gaan kijken voor een dagmenu van € 13,50, maar daar was het hartstikke vol, en het menu van oa. saté kon Rose niet bekoren, en dus zijn we vertrokken naar Jan, die het Staderfcafé kookt, en samen met zijn vrouw beheert, en daar heeft Rose pittige kip gegeten en ik draadjesvlees ++. Samen met 2 biertjes waren we met fooi iets meer dan € 30,- kwijt. Voor iedereen aan te bevelen.001_t_stadserf Meer info zie www.horeca.schiedam.nl

Rose en ik zitten ondertussen rustig na te hijgen van een drukke, leuke en geslaagde dag. Hopelijk gaan we morgen wat minder geld uitgeven en het iets rustiger aan doen.

Leave a Reply

