Financieel toekomstperspectief

Ik had vandaag een afspraak met mijn directe baas Freek en een adviseuse van Personeel en Organisatie van mijn werk. Ik moest om PortemonneeGeld_2 13.00u in het administratiegebouw, de Draeck, zijn en eenieder was op tijd. De adviseuse had een ruimte in het zalencentrum  gehuurd, en die hebben allemaal een mooie naam. Wij kregen het zaaltje in ‘t Bos. Ik had deze afspraak Foto_van_geld gemaakt omdat ik graag wil weten hoe de toekomst eruit gaat zien. Zowel wat ik als alleen verdiener over hou als ik zo meteen aan het einde van september, wanneer ik 1 jaar gedeeltelijk in de ziektewet zit. Aangezien ik op dit moment 70% werkzaam ben en vanaf een jaar na de ziekmelding op 28 September 2007, 2 dagen voor mijn periodiek 70% salaris behoud was het een lastige rekensom. Het komt erop neer dat ik toch een dikke 15% in salariëring achteruitga. Alles Bruto natuurlijk, maar toch bijna Euroteken € 600,- . Dat zal stevig bezuinigen worden. Het is wel even behoorlijk slikken. Ook daarna als ik tenminste in staat blijf om 70% te blijven werken blijft de betaling hetzelfde. Mits natuurlijk de bedrijfsarts meegaat in het afkeuringsgedeelte en vervolgens ook het UWV deze cijfers overneemt.

Wat ik wel typerend vind is het feit dat mijn werkgever geen beleid van uitzonderingen heeft. Er staat in de CAO dat de werkgever minimaal 70% moet betalen in het tweede jaar, maar ik vroeg bijvoorbeeld of de werkgever een deel van de kosten zou willen vergoeden voor de grote hoeveelheid voedingssupplementen die ik tot me neem om mijn weerstand ondanks de medicatie op een redelijk peil te houden o.a. om in staat te zijn om die 70% te kunnen blijven werken. Hert antwoord was resoluut neen, idem het antwoord op al mijn andere vragen. Het feit dat ik op vrijwillige basis allereli werkzaamheden als de Ondernemingsraad, De Bedrijfs Hulp Verlening, Bedrijfs Leden Groep, e.d. doe maakt allemaal niets uit en interesseeert de werkgever niet. Toen ik vroeg waar al het geldGeld_2_2 gebleven is wat we betaald hebben als bijverzekering voor het WAO gat, moest ze wat lachen, en natuurlijk dat hebben Balkeneinde, Herfkens of de kinderopvang in de zak gestopt, en daar moet ik haar niet verantwoordelijk voor houden. Toch € 600,- is niet niks. Het viel Freek, mijn baas ook tegen. Hij dacht in eerste instantie dat het geen verschil in salaris zou zijn, maar zei dat het toch wel erg verstandig van me was om bijtijds naar de consequenties te vragen. Na afloop liep ik even bij Jurrie binnen, onze OR voorzitter, en ik heb voor volgende week een afspraak met hem gemaakt om te kijken of wat ze me vandaag verteld hebben wel klopt.

Leave a Reply

