Ziekmelden een keus of ziek gemaakt worden door opgelegde druk of demotivatie.

Gisteren had ik een afspraak met de bedrijfsarts. Arboned Toen ik zijn uitnodiging kreeg stond daar eerst in dat ik naar Rijswijk moest komen voor een gesprek. Gelukkig ben ik als OR lid behoorlijk op de hoogte van je rechten, en heb gelijk gebeld dat ik liever een afspraak op het Marconieplein heb. Dat i.v.m. het feit dat Ov wil je met het openbaar vervoer naar hun vestiging daar, dat is een complete mijl op zeven. Uiteindelijk Hoge_drukkreeg ik toch een afspraak in Rotterdam. Daar aangekomen was het de derde bedrijfsarts op rij, en was hij niet of nauwelijks op de hoogte van mijn situatie, laat staan wat zijn voorgangers met mij besproken en afgesproken hadden. Dhr. was wel vriendelijk, maar zei dat 70% werken te weinig is en dat dat meer zal moeten worden. Dhr. trachten uit te leggen dat ik nuUwv  net aan het leren ben om mijn grenzen beter te leren stellen, en dat ik een maand geleden net van 50 a 60% naar 70% ben gegaan, en dat ik mijns inziens echt geen druk nodig heb om meer te werken. Ik ben notabene helemaal geen enkele periode dagen achtereen weggebleven, uitgezonderd Koorts koortsperiodes. De reumatoloog, Rose en ik doen pogingen om me de noodzaak van af remmen bij te leren, vooral ook omdat forceren definitieve achteruitgang inhoud. Druk_druk_druk_2 Ik werd behoorlijk boos op deze dokter, die natuurlijk op zijn beurt ook weer achter de vodden word gezeten door de UWV, maar hij zag in ieder geval wel dat zijn onder druk zetten me behoorlijk liet schrikken. Vervolgens zag hij wel dat hij niet al te tactisch bezig was, en vroeg hoe ik door mijn werggever was ingelicht ove de salariskortingen die volgen na een jaar ziektewet, en vooral ook nog weer een jaar later. Ik vertelde hem wat me op 26 mei verteld was, over die € 600,- bruto minder.(zie ook logje). Vervolgens legde hij uit dat een uitkeringsinstantie als het UWV,Uwv_ruimtelijk  het niet zal begrijpen dat ik drie dagen van 8u en een beetje draai, en dan vervolgens 4 dagen niet in staat zou zijn te werken. Die redenering en verdeling snap ik wel, en dat zal ook moeilijk uit te leggen zijn. Kortom ik zal opPlaatje_geld  korte termijn met mijn werkgever om de tafel moeten om een betere en meer acceptabele verdeling van werkuren te gaan maken. Bijvoorbeeld 5 maal 5 uur, of 6 maal vier uur. Ik denk dat deze grote moeite zal hebben met mijn wensen, want dan ben ik gelijk niet meer inzetbaar als volwaardige kracht. Ook mijn collega’s zal ik hierin moeten betrekken.Cold_hot_warm_koud  De dr. zei me direct dat dat niet mijn probleem is maar het probleem van de werkgever, en die collega’s. Nou ik vind het toevallig wel een probleem, want juist het tot een volledige dienst in staat zijn weliswaar in de wat rustigere avond en weekend diensten is goed voor mijn zelfvertrouwenZelfvertrouwen, en eigen waarde, die door mijn ziekte toch wel een fikse dreun te pakken hebben gekregen. Alles bij elkaar kom ik er wel achter dat gedeeltelijk ziek zijn heel veel veranderingen inhouden, en veel frustraties ook op regelgebied met zich meebrengen. Buiten het feit dat er al behoorlijk wat verliezen te accepteren zijn,Zelfvertrouwen_vuist  komen ook instanties op je af die puur op economie gebaseerd zijn. Zo’n UVW en Arboned zijn wat dat betreft puur op winst  maken ingesteld. Trouwens met mijn werkgever die ook geen uitzonderingen wil maken voor bijvoorbeeld het feit dat ik per maand nu zo’n € 200,- extra uitgeef aan voedingsupplementen en andere aanvullingen als Spirulina en Chlorella, beide algen, vislolie, glucosamine, chondroïtine, echinaforce forte e.d. om ervoor Mysterie_v_h_ziek_zijnte zorgen dat mijn weerstand een beetje op hoogte blijft ondanks de Prednison. Nee, ook zij houden vast aan het minimum wat ze volgens de CAO afspraken moeten, en dat is die 70%, en ze kiezen dus niet voor enig extra motiverende of ondersteunende Ziek_zijnmaatregelen, terwijl dat volgens de CAO wel tot de mogelijkheden behoort, en een goede werkgever zou moeten doen als ze zuinig zouden zijn op hun personeel. Het zal wel horen bij het idiote feit dat er ook  binnen de zorg winst moet worden gemaakt, en er tegenwoordig concurrentie in de zorg is, en het feit dat er lieden zijn die zo nodig meer dan € 100.000,- willen verdienen binnen ons eigen Onder_druk_staanziekenhuis. Het feit dat goed personeel schaars aan het worden is blijkt kennelijk ook geen argument.  Dit klinkt mogelijkerwijs wat jaloers of cynisch, maar het is en blijft toch Wia_de_haren_rijzen_ten_bergevan de gekken, dat diegenen die het werkelijke geld moeten verdienen, steeds meer bazen en managers boven zich zien waar ze wel rekening mee moeten houden en ook nog moeten betalen. Genoeg hierover. Maar ik blijf nu eenmaal een vechtlustig personage, of dat nou slecht voor me is of niet. Ik ga er ook niet over wanhopen. Wel heeft de dr. gisteren ook gezegd dat wie niet Wia_en_schema_wetgeving_bij_ziekte minstens 35% afgekeurd wordt ook geen uitkering zal krijgen, en dat een sociale dienstuitkering al snel in beeld komt. Ik weet wel dat ik vannacht onrustig geslapen heb. Wao_is_nu_wia Ik ben bang dat ik de arts van de Arbo veel te veel verteld heb, en dat dit mogelijkerwijs, en eerder waarschijnlijk tegen me gebruikt gaat worden. Waar ik me ook nog steeds aan erger is dat alle geld wat we in het verleden hebben besteed aan bijverzekeren voor het WAO gat gewoon, net zoals het oude kwartje van Kok volkomen verdwenen is. En voor de WIA kun je je niet bijverzekeren. Weer zo’n voorbeeld van een volkomen onbetrouwbare overheid, die zogenaamd het goede voorbeeld moet geven. Zie ook de dubbele discussie over moraal. Ik ga maar eens stoppen met dit tot epistel verwordend verhaal. Ik merk wel dat het goed is mijn frustraties even van me af te schrijven. Wia_wgagat_verzekering Om dit verhaal vol klachten en geklaag even te vervolmaken.Wortelkanaalbehandeling_rntgenfoto  Ik moest vanmorgen voor een wortelkanaal behandeling naar de tandarts. Na anderhalf uur op de stoel, ik lag  er om 07.50u al in, zei de tandarts dat hij één wortel had kunnen doen, bij de tweede er volledig naast geboord heeft, en dat hij niet verder kon. Hij maakte nederig excuses en zei dat ik z.s.m. een Wortelkanaalbehandeling_2jpg afspraak krijg bij zijn vrouw. In het afsprakenboek was de eerstkomende weken geen plaats, maar ze geeft haar lunchpauze er volgende week woensdag voor op. Toen ze dit vertelde kreeg Wortelkanaalbehandelingik sterk de indruk dat ze verwachtte dat ik me nu blij zou tonen, gezien haar opofferingsgezindheid, en met al die verdoving in mijn mond had ik eerder het idee even te lachen als een boer met kiespijn, maar zelfs dit ging niet. Het is me wel duidelikjk dat dit een fantastisch ontspannen dag gaat worden. Grrrrrrrrrr. Tot later. 

Leave a Reply

