Even schrikken

Reumatoloog Na mijn onverwachte bezoek aan het Lab maandagmorgen Bloedafname_1 en mijn mailtje naar de Reumatoloog, kreeg ik zojuist een telefoontje waarin duidelijk werd dat het niet aan de grote schoonmaak van afgelopen zaterdag licht dat ik me zo klote voel. Mijn leverwaardes die net als de CK al bij mijn vorige bezoek weer verhoohd bleken, stijgen nu wederom ernstig. Ze verklaren in ieder geval mijn gevoel, het nauwelijks een trap op kunnen komen, mijn gigantische transpiratie, het getril, de pijn de zure spieren, mijn kortademigheid en sinds gisterenavond ook weer de koorts. De dr. noemt dit algehele heftige griepsymptomen. Morgenochtend wil de dr. gelijk opnieuw bloedwaardes nemen, en dan beleid bepalen. Hoogstwaarschijnlijk moet de Prednison tijdelijk fors omhoog.

Texel Ik vergelijk deze gevoelens met het gevoel wat ik had toen we net op Texel waren aangekomen in februari. Een verklaring voor deze toch steeds terugkerende aanvallen heeft de dr. ook niet. Waar ik wel blij mee ben is het feit dat Rose weer thuis is. Het was geen probleem, maar is zeker met dit nieuws wel erg fijn. Ze kwam onverwachts bepakt en gezakt aan bij de Wereldwinkel waar ik een dienstje draaide. Ze wilde me komen aflossen, want via de telefoon wist ze natuurlijk wel van mijn huidige situatie. Ze was lief, en was verbaasd dat ik er al was, na de tweede wortelkanaal behandeling, waar de tandarts nu Wereldwinkel_schiedam al weer anderhalf uur mee bezig is geweest, en nog moet ik nu opnieuw terugkomen, want de derde wortel moet nog gebeuren. Ik ben het overigens wel zat, overal een soort buitenbeentje te wezen, of keer op keer een lastig geval blijk te zijn.

Ik heb Rose weer weggestuurd naar huis, want ik wilde proberen of ik in staat zou zijn om bijna drie en een half uur achter elkaar te werken. Nou dat is gelukt, en het was een aangename dienst met Anneke. Zeker gezien het drukke programma, zoals dat nu uit onze agenda blijkt. Het is wel goed gegaan vandaag, maar ik heb het meeste van de tijd zittend doorgebracht. Ik heb besloten om alle beslissingen maar weer van dag tot dag te nemen. Eerst morgen de ronde met Rodie en Jesse doen en kijken hoe dat gaat, daarna snel naar onze nieuwe huisarts. Ik heb afgelopen maandag bij onze oude huisarts aangekondigd dat er redenen waren om van arts te gaan veranderen. Om dat aan hem uit te leggen heb ik gisteren een afspraak gemaakt. De dr. vond dit uitermate prettig. Hem uitgelegd dat zijn assistentes, Huisarts receptionistes je veel teveel vragen, en daar dan ook een soort oordeel aan vast leggen. Ernstig, groot, of iets waarvoor de dr. niet gelijk nodig is. Ondanks dat we al eerder aangegeven hebben hier niet van gediend te zijn en dat ze daar weinig tot niets mee te maken hadden, bleef dat zo. Verder heeft onze oude huisarts aan de lopende band nieuwe leerlingartsen, en het is lang niet even prettig om steeds opnieuw een vertrouwensrelatie op te moeten bouwen. Als laatste verteld dat we het niet prettig vonden om steeds met ideeën te moeten aankomen en bij wijze van spreke soms zelf de diagnose moesten stellen en/of met gedachtes voor de behandeling te komen. We ebben nu gekozen voor een huisarts die we vorig jaar bij onze oude hebben leren kennen. Dubbel hé, aan de ene kant een hekel hebben aan steeds een nieuwe, en er dan nu met die nieuwe vandoor gaan. Toch voelt het goed, en de oude huisarts was toch blij dat ik een afspraak met hem gemaakt had om het even uit te leggen.

Welke keus Keuzes moet ik morgen maken? Ga ik ‘s middags naar de Bedrijfs Leden Groep, waar ik lid van ben. We hebben een vergadering met lunch van 12.00 tot 16.00u, daarna heb ik vrijdag een studiedag met de Ondernemingsraad, ik moet besluiten of ik daaraan gedeeltelijk ga deelnemen of helemaal niet, en morgenmiddag moet ik de beslissing nemen of ik komend WE ga werken of niet. Voorlopig maar even mijn gevoel volgen. Zwaar_klote Het is overigens wel weer even wennen dat ik niet meer stabiel ben zoals de laatste maanden. Het ging ook eigenlijk te lang te goed.

Oh ja, nog iets om rekening mee te houden. Zaterdag is er een lotgenotenlunch van de VSN regiogroep Zuid Holland Zuid. Het zou de eerste keer zijn dat ik lotgenoten zou gaan ontmoeten. Ik moest er in het begin maar weinig van hebben, maar het blijkt toch wel erg handig als je niet alles zelf hoeft te leren uit eigen ervaring. Dat lijkt me eigenlijk nog de belangrijkste afspraak om te willen nakomen.

Leave a Reply

