Noodweer

02_204230 Om 20.42u keek ik naar buiten en zag ik deze prachtige lucht voorbijschuiven, en kon het niet laten even het fototoestel te pakken. Iets eerder was een gigantisch onweer en een soort tropische regenbui langsgekomen. De kraan in beeld is afgelopen week opgezet, op de plek waar een nieuwe Bas gebouwd gaat worden, daar achter die torentjes van de oude Passage.

Ik was gisteren om dit tijdstip al thuis omdat ik een tussendienst gedraaid heb van 13.00 tot 19.00u. Ik trof om 13.00u Aranea met een ochtend dienst, en Eliana, een tijdelijke kracht die een tijdje op medium care heeft gewerkt, en die ons gedurende de vakantie komt versterken, ook met een tussendienst om te kijken hoe het op onze afdeling toegaat, en Paul was mijn collega met een avonddienst. Het was een leuke dienst, behalve dan dat een van de patiënten haar arm brak tijdens het douchen, en dat bracht buiten een bezoekje aan het naburige ziekenhuis veel pijn voor haar mee. Na het rotgevoel en de slechte nacht ging het heel redelijk met mij. 10_210000

Vannacht had ik een veel betere nacht en voel nu ook geen beklemming op mijn borst meer, en dat maakte het wakker worden heel anders. Na het douchen en de medicatie hebben we Ro opgehaald, en tegen Fia gezegd dat we wat langer van plan waren te gaan wandelen, en dit ook gedaan. We zijn via de Westfrankelandsedijk naar Vijfsluizen gelopen en hebben onderweg weer flink wat foto’s gemaakt. Bij Vijfsluizen ging Jesse los, en ze heeft het enorm naar haar zin gehad. Alle watervogels zijn weer van haar bestaan op de hoogte, en hebben het allemaal overleeft. Jesse heeft weer geprobeerd die lichte Jezusvogeltjes die zo heerlijk over het water, het kroos en de leliebladeren lopen na te doen en heeft zoals gewoonlijk diverse malen een nat pak opgelopen, maar het was leuk om te zien hoe ze zich d.m.v. sprintjes afmatte. Wat wel opviel is dat de IRADO de laatste tijd wel heel 12_215110rigoureus aan het maaien zijn. De normaal zo welig tierende bloemetjeszee, was weer weg, dus foto’s maken was daar nu niet echt leuk. Gisteren was er wel een prachtige boom geveld door het onweer, denk ik.

Ik hield de wandeling goed vol. We zijn een dikke twee uur weggeweest, en daarna hebben we goed ontbeten. Tijdens dat ontbijt hebben we lekker uitgerust en gekeken naar een Japanse film uit 1951. Je kunt in deze film goed zien welk een gigantische invloed het westen kreeg na de oorlog, en dat dit ontzettend veel conflicten met zich meebracht in de gevolgde levensstijl. Een totaal ander soort film als die we van Akira Surukowa kennen, maar wel weer een waarvan ik blij ben deze gezien te hebben. Hij komt uit de box Japanse Masters. De Film heet The Lady of Musashino, van master director Kenji Mizoguchi uit 1951 http://www.kamera.co.uk/reviews_extra/the_lady_of_musashino.php

Na dit logje ga ik me weer klaarmaken voor mijn vijfde werkdag. Dit keer weer met collega Paul. Daarna heb ik een paar dagen om weer bij te komen, en misschien tijd om verder te gaan met de foto’s van ons weekend Arnhem vorige week en de daarbijbehorende logjes. Voor nu gegroet. Nog een dreigende foto.18_215525_nog_donkerder

Leave a Reply

