Zomertijd/overlevingstijd

Deze tijden zijn voor ons niet de gelukkigste tijden qua warmte.Gelukkig voor ons aprecieert Jesse dit weer ook niet.  Dit weer, wanneer het zo warm en benauwd is tot zwetens toe gaan we beiden over op overlevingsmodus. ‘s Morgen wat vroeger met Jesse en af en toe Ro lopen. Ik heb vorig jaar toen Hot nog ochtenddiensten draaide een lange wandelingsweg met voornamelijk schaduw gevonden. Het is een lange wandeling en toch een leuke. J0433223_2 We gaan eerst langs dus dat park Plantage, langs de Maasboulevard verder langs de havenweg en daarna langs allerlei grote fabrieken o.a. de H.S.M. waar ze allelei spannende grote apparaten maken. Daarna draaien we rechtsaf gaan het Rubensplein over en verder via de Rembrandtslaan naar de Vlaardingerdijk. Aan het eind daarvan zijn we dicht bij het centrum, de havens zoals die hier worden genoemd. In Amsterdam heten ze grachten. Dit is een heel mooi stukje Schiedam en zo gaan we dan naar huis. We maken gezamelijk het ontbijt, nuttigen die. Doen dan het noodzakelijk huiishoudelijk werk en boodschappen, zetten dan kofiie en gaan dan uitgeteld onder en voor de ventilatoren zitten. Smiley_cactus Ik ben ernstig blij dat Hot dit weer ook zo waardeert als ik en zodoende gaan we dan in het najaar, winter of voorjaar vakantie houden in welke vorm dan ook. Als grote voordeel de prijzen zijn dan een stuk lager behalve wanneer je naar wintersport gaat en daar houden we ook niet van. Ik ben gisteren weer gaan tekenen. Het thema is waar ik de vorige keer ben geëindigd. Kijk maar naar de kopfoto. Ik heb een heerlijk tekenkamertje en mijn tafel staat voor het raam dus ik kan naar buiten kijken waar van alles gebeurt. Gisteren is niet zo veel van tekenen gekomen want eerst moesten alle spullen bij elkaar gezocht worden. Waar is dit? en waar is dat? Nu heb ik alles op één plek en na de koffie ga ik weer verder.

Leave a comment