Heel veel te bepraten

Gisterenmiddag zijn Rose en ik gaan kijken bij wat mensen uit mijn Fysiozwemgroep bij Huize Frankeland, waar ik als het kan 2 maal per week een uur zwem en oefen. Deze mensen, Sonja en Herman Verhuizen_1 zijn beide al een tijd geleden geconfronteerd met lichamelijke achteruitgang, en hebben dus een flat gezocht waardoor ze zelfstandig kiunnen blijven wonen, en hebben dus hun huizen verkocht, en gekozen voor een flat. Niet dat Rose en ik na 15 jaar verbouwen om ons huidige huis zo te krijgen zodat het helemaal geworden is wat we ervan wilden, weg willen, maar de praktische toekomst, met mijn verslechterende en verslappende spieren, en Rose haar vrijwel totaal versleten Veiling enkelgewricht, hebben ons toch wel eens tot nadenken gebracht. En 56 treden in huis, diverse drempel, geen berging(denk in toekomst aan scootmobiel of i.d.) maken het reëel om toch stevig met de toekomst aan de slag te gaan. Een huis op zo’n plek als nu met zowel voor als achter het huis een dusdanig leuk en Veiling_2 levendig uitzicht zullen we niet terug kunnen krijgen, noch de ligging, met de tram en de bus voor de deur, de winkels op elk gebied in een straal van 500m rond ons huis. Ook een slaapkamer met dakterras, van een dikke 5 en een halve meter bij 5, met uitzicht op de nieuwe maas, met de cruise en containerschepen enz. zal waar we ook naar toe gaan een vermindering inhouden. Toch zijn Verhuizen2 weg gisteren op de 8ste en 10de verdieping wezen kijken naar twee van origine gelijke flats, maar ondertussen met een geheel eigen karakter. Qua oppervlakte is er niet veel teruggang, maar in beide gevallen zullen we er een kamer oftewel een atelier, rommelkamer op achteruit gaan. Het uitzicht daarentegen daar zou ik zowel voor als achter wel aan kunnen wennen. Kortom zowel Rose als ik zijn om. We gaan ons huidige huis te koop zetten, en kijken zo gauw het verkocht Uitzicht_nieuwe_maas is naar iets soortgelijks als wat we gisteren gezien hebben. Qua kosten zouden we het ongeveer moeten kunnen bekostigen zonder de hypotheek te hoeven verhogen. We wachten sowieso tot ons huidige huis verkocht is, maar waren vannacht al druk bezig met wat we moeten gaan verkopen, wat kan er mee, wat kan er niet mee, gaan we zaken veilen, of gaan we met van alles naar marktplaats of i.d. Ook dat vastellen wat zoveel waarde Flat heeft om zeker bewaart te moeten blijven is nog lastig, want wat voor de een zo is is het voor de ander weer niet. Vanaf 02.00u heb ik toch wel goed geslapen, al uitgeslapen ben ik niet, maar dat ben ik mede door de gedrevenheid en gejaagdheid door de medicatie al heel lang niet. Ik zit nu even uit te hijgen van het zwemmen, en zometeen gaan we even de boodschappen voor het WE doen alvorens vanmiddag naar Jos en Loes te gaan. We hebben al heel lang contact en gaan dit vandaag wat verdiepen. JJesse mag mee, dus het is nu de kwestie dat kleine Knul voldoende eet voordat we weggaan. Knul is gelukkig al aardig geaccepteerd, en heeft zodoende ook minder reden om de boel bij elkaar te schreeuwen.

Leave a Reply

