Moe 2

Helemaal op kwam ik gisterenavond thuis. Met_het_oog_op_morgen Dat kwam beslist niet doordat het zo gigantisch druk was, of door mijn collega Martine, nee het tegendeel is meer het verhaal. Martine heeft bijna alle dingen gedaan waar lichamelijke actie voor nodig was, en haalt me zoveel mogelijk uit handen. Ik moet daar ook weer een grens aan stellen. Nee, ik voel me gewoon belazerd. Dat bleek vannacht ook wel weer, toen Rose en ik na het oog op morgen ineens verzeild waren in een onverwachtse ruzieRuzie . Ik begreep haar verkeerd en zij mij, en dat duurde zo lang, dat ik mijn Geduld geduld, welke op dit moment toch al minder voorradig is als normaliter, vrijwel verloor. Resultaat is een nog kloteriger gevoel, een pijnlijke keel van het schreeuwen, terwijl schreeuwen het er in het algemeen niet beter op maakt en de oren geneigd zijn nog verder te sluiten, een gespannen lijf, enz, enz. Ondanks dat we wel weer rustig waren op het moment van slapen gaan hebben wij beiden dus ook nog eens een rotnacht gehad. Helaas was dit ook niet voor de eerste keer, ik bedoel een rot nacht met weinig slaap, veel pijn, benauwd, enz. PijnVandaag gaat het niet veel beter, al was de lange wandeling vanmorgen wel heerlijk. De temperatuur buiten, zo’n graad of 19 bevalt me, en is een verademing. We hebben met Jesse en Rodie ook nog lekker naar een voorbijkomend schip gekeken, 20080803_0909_tweemaster_de_iris__2 een oude tweemaster met volle zeilen, vanaf de maaskant. We hebben daar ook even heerlijk zitten ademhalen. Binnen is echter een ander verhaal. Ik transpireer me helemaal te pletter. Na het ontbijt hebben we gekeken naar een dvd uit Japan, een film uit 1961. Ik vond het een hele mooie film. Je ziet heel goed welk een enorme invloed Amerika had in die tijd. De kleren, de mode, de muziek, de spelletjes, de liedjes, en de hele manier van leven is veranderd, en leveren de nodige aanpassingsproblemen op. In deze film heeft de regisseur ook prachtige beelden gebruikt met heel veel lijnenspel daarin. De strakte deed me zo nu en dan denken aan een stripverhaal, en ook het acteerwerk deed in het begin houterig aan, en gedachten aan van die glimlachende poppen uit the Thunderbirds20080803_1109_knul_en_japanse_film_  kwamen hierbij bij mij boven. De film heette "the End of summer" van regisseur Yasujiro Ozu. 20080803_1108u_knul_op_schoot_bij_h http://nl.wikipedia.org/wiki/Yasujiro_Ozu http://obsolutefacts.nl/film-toneel/data/ozuyassujiro.htm We kijken momenteel op zondag bij het ontbijt wisselend naar een oude Tatort of een oude Japanse Film, en beiden bevallen heel goed. In de pauze die we inlasten hebben we even de huishoudelijke verplichtingen gedaan en koffie verkeerd gemaakt, en ik heb de gelegenheid te baat genomen om my French Sister even te bellen. Die had vorige week in een vlaag van jeugdige overmoed (lijkt toch op d’r moeder) tijdens een uitje in Pretpark Walibi (zuid Frankrijk), haar borstbeen behoorlijk gekneusd en ik wilde even weten hoe de stand van zaken was nu. Ze bleek het goed te maken, wel veel pijn, maar wel houdbaar, en ze had een huis vol gasten/familie. Theo, Alexandra+, Paul, Muriëlle, haar vriend, hun zoon, Jean-Pierre, en schoonmoeder en onze oudste vriendin Riet(97). Ik heb ze via de telefoon allemaal een knuffel gegeven en de hartelijke groeten, en vond het even een rotstreek dat ze zo’n end weg zitten daar. Daarna zijn Rose en ik even aan het worstelen geslagen met onze nieuwe mobieltjes. Wat een mogelijkheden heeft zo’n ding. Deze blijken twee fototoestellen te hebben, een voor tijdens het bellen foto’s te maken van jezelf, en een van vijf miljoen pixels voor andere foto’s. Onbeperkt internet is een van de andere opties, het is maar goed dat ik een bril heb. We hebben voorlopig weer meer dan genoeg te leren. Een probleem, er is een boekje in het Duits, en bij die van mij zit er helemaal geen, ook geen geheugenkaartje, dus daar moeten we morgen even over bellen. Ik denk dat het net als met onze eerste elektronische agenda’s wel even zal duren voordat we alle mogelijkheden onder de knie hebben.Houtzagerij_v_d_elst_1880_buitenhav

Daarna heb ik nog meer info bij elkaar gevonden over het terrein achter ons huis. Deze afbeelding stamt uit 1882. De molen zal de burgemeester Knappert zaagmolen zijn. Ook bleken er tal van leuke foto’s en prenten beschikbaar die een aardige blik op de geschiedenis geven.Elst_co_houthandel_fw_vd Ik vind het voor vandaag weer genoeg. Ik ga me klaar maken om naar mijn werk te gaan. Alle patiënten komen vanavond weer terug van verlof, dus zal het een stuk drukker zijn als gisteren. Zin heb ik niet, maar afmelden zit er in het WE ook niet in dus ga ik maar gewoon en ga er het beste van maken.

Leave a Reply

