Rommelige dagen

Marktscene_29_heilig_avondmaal Dit zijn rommelige dagen zoals jullie in mijn hoofdstuk lezen. Hot is druk aan  het wennen aan zijn nieuwe medicatie en ik mag kijken, meeleven, structureren, lontjes uitblazen en daarvoor heb ik soms een blaasbalg voor nodig. En om het gemakkelijker voor ons te maken hebben we laatst een top of the art organisor gekocht. Een Nokia N95! Hoe komen er we zo op om zo’n moderne toestel aan te schaffen? Ik heb er één woord voor. HEBZUCHT! We waren vorige week  op de rommelmarkt op de Blaak, daar toeven we graag. We kopen daar spulletjes, soms héel veel spulletjes.Ik maak ik er foto’s en zowaar soms leuke collage foto’s zoals het heilig avondmaal met een toepasselijke achtergrond. Maar om een lang verhaal kort te houden, we waren bij Jaap, de man bij wie ik bijna al mijn kleding koop vanaf de tijd dat we in Schiedam wonen. Hij stond toen nog op de Schiedamse markt. Maar nu waren we dus op de Blaak en daar was een klant en die toonde ons haar toestel en er was nog een actie via haar provider lopende. We hoefden voor een half jaar maar € 0.50 per maand te betalen en later € 7.50! Toen sloeg de hebzucht toe! Nu moeten we leren hoe in vredesnaam dat ding werkt! Er zit van alles in; telefoon, sms, mms, internet, fotocamera en agenda. http://www.nokia.nl/A4823169  Dus we moeten archiveren leren. Dat valt voor ons, warhoofden als we nu zijn niet mee. Ik was altijd een warbol maar Hot is hier een nieuweling in en dit maakt hem bijzonder onzeker. Dit bevalt hem zeker nog niet want hij was01f_archivarus in dit geval de pilaar in onze kleine gemeenschap. Dat laatste heeft ook zijn nadelen maar dat moet hij nog ondervinden. Ook een warbol zijn kan best grappig zijn, je moet het leren zien.  Komt nog. Maar nu gaan we volgende week naar de makelaar om ons huis te koop te zetten, want we willen toch verstandig zijn en naar de toekomst kijken. Hot wordt nooit meer beter, hooguit blijf hij hetzelfde en nu hebben we de regie nog in eigen handen. Het gaat dus een flat worden. Waar en wanneer weten we niet want eerst moet het huis zijn verkocht. Nu kijken we rond ons heen en we gaan toch kleiner wonen en we hebben toch veel spullen. We zijn omni spaar van stenen nachtspiegels tot emaille relame borden. We kijken dus wat we mee kunnen nemen en wat niet. Wat moeten we laten veilen, wat gaat er op marktplaats gezet 01d_archivarusworden wat brengen we naar de kringloop winkel en wat gooien we weg. Lijstjes maken is nu het devies van Hot en ik spring van de hak op de tak. Heftige discussies volgen er. Sommige zijn prettig en sommige minder. Waar ligt dit en waar zetten we zus of zo. We vullen van alles in en Joost mag het weten of we enigszins op het juiste pad zitten.  Dat hoort bij ons. Dus nu zijn we even een archivarus in eigen huis. Op dit moment hebben we even een kleine pauze. Ik heb wat voorwerk voor het eten, krieltjes voorkoken en schrijf dit logje en Hot is aan het stoeien met zijn Nokia.

Leave a Reply

