Na een prachtige opening in een land wat nooit de spelen zou hebben moeten krijgen

Weinig inspiratie had ik de laatste twee dagen. Na het weer spannende nieuws van afgelopen woensdag had ik even tijd nodig om te recupereren. De afgelopen dagen zijn niet extra slecht of extra goed geweest. We zijn weer wat stapjes verder in het ontdekken van onze nieuwe mobiele speeltjes, maar er is ook nog een grote wereld om te ontdekken. Stap voor stap krijgen we die dingen wel onder controle. Verder hebben we beide de ons normale dingen gedaan. Gisteren heb ik voor de derde keer Methotrexaat genomen, en dat bevalt me nog steeds niet. We hebben verder veel gewandeld, door weer en wind, de verbouwing van de Parkeerplaats aan de Buitenhavenweg gaat nog steeds door, en het fundament van een van de panden, is nog steeds niet weg. Wel het betonnen deel, maar er zijn nu ook stalen damwanden van heel lang geleden tevoorschijn gekomen, en die lijken er niet echt uit te willen. 002_0821u 001_toch_opjieuw_een_dag_nodig_0733 005_0758u Ook staat die kelder steeds helemaal vol water, en vanmorgen was het wel even lachen. Er waren denk ik een tiental mensen van van Dijk, de aannemer aanwezig en die stonden met zijn allen te praten over hoe nu verder? Tegelijkertijd waren anderen bezig om de waterpomp weer aan te sluiten en ik denk dat de slangen verstopt zijn want terwijl de grote kraan de slang vasthield, sloeg een ander personeelslid met een soort slaghout zeker tien minuten lang zonder succes tegen die slang aan. Rose heeft hier nog foto’s van gemaakt, maar die heb ik nog niet ter beschikking. Het lijkt op de openingsdag van Beijing wel op het Olympisch zwembad. Een leuk gezicht was het wel, zo vroeg nog voor het douchen.

Daarna gingen we samen Jesse begeleiden naar het Sterrebos. We kwamen daar Tine tegen, die vandaag haar jaardag viert, en Wim was er ook. Het waren drie gezellige rondes door het bos vanmorgen. Daardoor werd het wel knap laat, zo laat dat ik tussen de wandeling en mijn vrijdagse zwemuur met oefeningen nauwelijks genoeg tijd had voor meer dan een bord brinta. Tijdens dat eten belde m’n collega Frank op, die net terug is van vakantie, en die wel weer eens even poolshoogte wou nemen hoe het met mij was. Hem even op de hoogte gebracht. Was hartstikke leuk en lief dat hij belde. Dat doet me altijd goed, als mijn collega’s even belangstelling tonen. Het zwemmen daarna ging goed, maar ik weet het niet, soms is het net of ik er alleen maar moeier van word. Misschien dat dit gevoel door mijn verhoogde bijschildklierwaarden komt. Toen ik terugkwam van het zwembad, lagen er zowel voor de endicrinoloog als de CT scan afspraken in de brievenbus. Misschien dat die bezoekjes hier een nieuw licht op werpen.

Vanmiddag, nadat ik boodschappen heb gedaan, en ook even bij de juwelier mijn vorige week door versletenheid bijna definitief verloren gegane gelukskettinkje met Epyptische scarabee, teruggehaald, nu met 2 nieuwe oogjes en een nieuw slotje, was er de opening van de olympische spelen. Ondanks dat ik het nog steeds een hele slechte zaak vind dat China de spelen toegewezen heeft gekregen, was ik toch wel nieuwsgierig, en eerlijk is eerlijk. Zoiets spectaculairs kun je wel aan die 1,3 miljard mensen daar overlaten. Het gedril heeft wel uitgewerkt in een erg spectaculair spektakelstuk. ik was er van onder de indruk. Slijmen kunnen ze ook goed. Alleen jammer dat je er niet vrij kunt spreken, en dat al je rechten er geschonden worden, maar het zou hypocriet van me zijn als ik alleen China dan zou noemen, want er zijn natuurlijk tig landen waar ze het niet zo nou nemen met je rechten. Zelf hier in het zogenaamde beschaafde Nederland is veel mis. Zeker met solidariteit of sociaal zijn. Genoeg hierover.

Ik schreef net een mailtje aan ene Jan, laatst in een logje over oude auto’s liet ik een paar foto’s zien van zijn fantastische oude Peugeot 404 in Ferrari rood. Tijdens het schrijven ontving ik al een reactie van hem. Hij vond het leuk om zijn auto in ons blog terug te zien, en gaf ook een site op waar hij uitgebreid laat zien over zijn hobby. Bij deze dan ook maar een link: http://www.flickr.com/photos/jansluijter/sets/72157594313011935/ Net zag ik in het nieuws een prachtige tekening van Julian Beever, een Engelsman, Julian_beever_in_koopgootmaakt momenteel onder een tent in de koopgoot een prachtige tekening met krijt. Ik ga eens even het internet op om te kijken of ik hier jullie lezers ook een blik op kan laten werpen. Op de reportage van RTL4 nieuws kwam zijn tekening veel mooier over, maar ik heb zo gauw niks anders. http://users.skynet.be/J.Beever/pave.htm Hij heeft een 3D tekening gemaakt van een enorme scheur in de koopgoot, en is daar zelf ingevallen. Het lijkt verdomme ontzettend echt. Toch vaste lezers zien wel dat mijn concentratie nog steeds niet fatsoenlijk is. Eigenlijk wilde ik eindelijk weer eens even doorgaan met een stukje over ons uitje in Arnhem. 03_de_vrijdagse_markt04_even_lunchen_bij_hoki_poki_en_ou  Nadat we op vrijdag aangekomen waren zijn we eerst richting de markt gegaan. De wekelijkse vrijdagsmarkt was gaande met ook een behoorlijk001_oudste_pand_winkelstraat rommelmarktgedeelte, aan de achter en zijkant van de Eusebiuskerk. Altijd leuk. 005_vroeger_wimpy_jezus_venezuela Rose en ik zaten daarna al gauw bij Hoki Poki voor de deur op het terras, en hebben daar een aangename lunch genuttigd. We zagen van daaruit 006_oude_postkantoor_janskerkplein ook onze stripshop (de Noorman) van toen, waar onze stripverzamelwoede zo’n beetje begonnen is. We hebben dit hele WE12_restaurant_de_stoep_2_maal_heerl  niet de tijd gehad om daar enige aandacht aan te besteden. Vanaf nu komen er foto’s door het WE heen genomen in het centrum van Arnhem. Het oude Postkantoor, Café Meijers komt langs,waar Rose nog een tijdje boven gewoond heeft in de tijd voor mij.13_adamseschoolstijl_winkelpand  Resaurant "de Stoep" waar we notabene tweemaal achtereen heerlijk gegeten15_caf_meijers hebben. Een winkelpand waarvan we beiden denken dat het in Amsterdamse stijl gebouwd is, het 16_nieuweoude_stadhuis_en_eusebius oude en nieuwe stadhuis, de waag, de Eusebius, de Walburgiskerk, Huize Kohlmann waar Rose nog een tijdje gewerkt heeft, de Berekuil, en allerlei andere plekjes met veel herinneringen.18_walburgiskerk_en_huize_kohlman28_sabelspoort_klein_stuk_stadsmuur

21a_berekuil 24_stadhuis

23_eusebius 26_de_waag

Vreemd genoeg volgt nu op het log een enorm gat, ik had het eerder over de Britse krijttekenaar die een gat in de koopgoot tekende, maar dit is geen tekening. Val er niet in. Daarna gaat het log gewoon weer verder.31_rijnkade_zelfde_schepen_als_acht34 33b_john_frostbrug_in_provinciehuis 

Ik stop nu bij deze foto van Rose op de voorgrond bij een reflectie van de John Frostbrug in de ramen van het Provinciehuis, wat Rose en ik nog kennen uit de tijd van Molly Geertsema, de toenmalig Provinciaal regent. Volgende keer meer.

Leave a Reply

