Makelaar en Markt

Vanmorgen erg vroeg wakker geworden, door de pijn. ik wilde niet gelijk een pijnstiller nemen, want ik hou graag de tijdstippen van 07.00u en 19.00u aan i.v.m. de werkingsduur. Op dinsdag wanneer ik mijn anti osteoporose dag heb levert dit consequent problemen op omdat je de Fosamax altijd eerst moet nemen, en royaal daarna pas de rest. Vandaag heb ik echter bij wijze van proef maar eens een Pijnstiller pijnstiller subb genomen en had daardoor inderdaad gedurende onze ochtendwandeling nauwelijks pijn. We hadden echter een drukke morgen voor de boeg, en nadat we om 11.00u een makelaar op bezoek hadden om bij hem eventueel ons huis in de verkoop te zetten, tijdens dat deTe_koop  makelaar er was, kwam ook de opzichter van het werk op de voormalige parkeerplaats aan de Buitenhavenweg langs om naar de ontstane scheurtjes te kijken bij ons op het balkon en idem bij buurman Ruud. De makelaar gaat nu na zorgvuldig het huis bekeken te hebben, en de keurings en garantie papieren ingezien te hebben een inschatting van een haalbare verkoopprijs maken, en neemt dan weer contact op. Ondertussen gaan wij kijken of we nog mooie foto’s hebben van de binnenkant van ons huis. Vlak daarna zijn we richting de Blaak gegaan om de rode of the road crocs te gaanMarkt_blaak_van_boven_1  afleveren bij Jaap, de favourite kledingmarkt verkoper van Rose. Daar aangekomen per bus en metro waaide het dusdanig dat diverse marktkooplieden al aan het inpakken waren, en ook Jaap stond zo nu en dan zijn kraam vast te houden, tijdens heftige vlagen. Markt_blaak_5 Hij was erg blij met zijn nieuwe ultralichte rode stappers, en we kregen een lekker bakkie aangeboden. Gelukkig kon ik even zitten, want ik had heftig last van mijn heupen en rug. Na overleg met Rose, ons bezoekje aan de markt deze keer maar kort gehouden, en na de inkoop van groenten voor een lekker maal zijn we weer huiswaarts gegaan, alwaar ik snel een extra pijnstiller gepakt heb.

De opzichter van de werkzaamheden04_0804001_hoge_heren_komen_kijken_over_ho  bij ons achter heeft foto’s gemaakt van de scheurtjes, en vertelde van de aanzienlijke tegenvaller w.b. de werkzaamheden. Ze hadden helemaal geen rekening gehouden met het feit dat er een uiterst gewapende betonnen kelder aanwezig was omringd door ouderwetse damwanden, en zodoende lopen 005_0758u ze nu na eerst twee weken te laat starten door de gemeente, en nu alweer twee weken extra werk met deze fundamenten in totaal al bijna een maand achter. Mijn pijn zakt ondertussen een beetje. Ik ga een kop thee zetten, en een geroosterde boterham maken, als lunch. Schrijven komt later weer. Vandaag nog even Peter bellen, die is jarig, en even horen hoe het hem vergaat. Kortom voldoende voor vandaag.

Leave a Reply

