Hectische avond en prachtig blog van Rose

Terugkijkende op gisteren, kijk ik terug op een goede dag. Toen ik gisterenavond om 23.20u naar buiten ging na mijn werk, stonden Jesse en Rose daar al op me te wachten. Ik was helemaal op, wantKoffie  het was een volle dag. Eerst de lange ronde met de honden en Rose, daarna snel ontbijten, een uur oefeningen doen in het water van huize FrankelandFrankeland , daarna bijkomen naast Rose die lekker voor koffie gezorgd had. Vervolgens moest Rose naar haar Peut in Vlaardingen, en ben ik na wat verplichtingen boodschappen gaan doen. Voor het moment van terugkeer had ik bramen met vanille vla gepland na Meloen_met_ham meloen met coburgerham. Dat viel in goede aarde, al was Rose dusdanig laat dat ik behoorlijk trek had gekregen. Bij terugkomst vertelde dat ze Bramen een heel fijn gesprek met haar gehad heeft, maar vergeten had het door haar beloofde terug te storten bedrag ter sprake te brengen. Het zou goed uitkomen want financieel gaan we heel zware tijden tegemoet, zeker nu ik de afgesproken 70% niet haal op het ogenblik, en we dus nog meer dan die € 600,- gaan inleveren. Na die meloen en de bramen zijn Rose en Jesse me naar het werk gaan brengen, waar Ronald, mijn collega me gelijk goed op de hoogte bracht over het wel en wee van de aanwezige patiënten, en dat waren er veel. 16 notabene, we hadden ook een overbed. een zogenaamd terugvalbed. Dat is voor iemand die met een korte opname kan voorkomen dat hij/zij helemaal terugvalt. In dit geval was het voor iemand die op de lijst stond voor een andere afdeling, maar daar beslist nuchter moet aankomen. Dat is in dit geval gelukt. De persoon in kwestie gaat vanmiddag naar de afgesproken afdeling. Wat ik al vertelde, het was een drukke afdeling gisteren. Van bijlezen kon het niet komen, want het computersysteem lag eruit. Dat kwam er gisterenavond pas om 21.15u weer in, en zodoende was er maar nauwelijks tijd om alles wat er gebeurt is en geobserveerd is fatsoenlijk te rapporteren. Wel merk ik dat ik alles extra zorgvuldig moet doen, en aangezien mijn concentratieConcentratie  op het laagste peil ooit staat. (op een schaal van 10 geef ik het een 2 momenteel) Het is goed oppassen dat ik geen fout maak. Dat gebeurde bijna wel, maar gelukkig had ik dat tegelijkertijd door. Gelukkig heb ik fijne collega’s op wie ik mag terugvallen. Verder merk ik dat ondanks dat ik er gisteren tegenop zag om te gaan werken, het ook een heel goede afleiding is, Agressie_op_het_werktijdens alles wat er momenteel ion ons leven speelt. Ik had gisteren ook nog een heftige melding, en bij het verwerken daarvan, had ik een heel fijn langdurig gesprek met iemand die ik nog helemaal niet kende, en die ik nu al voor de tweede keer in een week sprak, omdat het toeval wilde dat hij tot twee keer toe op twee verschillende Geweld Agressie_praat_voor_je_slaat werkplekken betrokken was bij een geweldsincident. Prompt zie je dan dat twijfel aan jezelf, dan de kop op steekt, en het gesprek was voor zowel melder als opvanger, een leerzaam gesprek, waar ik weer nieuwe inzichten in hoe zoiets in de geest werkt heb opgedaanFatsoen.

Op het werk kwam natuurlijk tijdens gesprekken met collega’s ook ter sprake dat we ons huis gaan verkopen. Ron een van de collega’s vertelde uitgebreid in wat voor soort flat hij woont en waar, en wat hij vertelde klonk extreem aantrekkelijk. Ron nodigde ons vervolgens uit om snel een keer te komen kijken, en Rose en ik hebben vannacht direct besloten om dat snel te gaan doen ook. Het is weliswaar duidelijk buiten het centrum, maar de grootte spreekt momenteel dermate aan, dat het de moeite waard is om te onderzoeken. Verder hebben Rose en ik wat schoonmaakwerkzaamheden gedaan, van onze slaapetage, en de keuken om mooieVerhuizen2  foto’s van ons huis te maken, voor op Funda, als het te koop gezet word. Als er trouwens lezers zijn die leuke gedachten hebben m.b.t. het goed verkopen van overtollige kunst, boeken, gereedschap, spelmateriaal, een grote verzameling po’s(oftewel nachtspiegels), geëmailleerde reclameborden en nog veel meer. Iedere suggestie en/of ervaring is welkom.

Zojuist belde mijn baas op in reactie op een mailtje van mij. Ik wilde hem even inlichten over alles wat momenteel speelt. Van de longfoto, m’n verminderde conditie, de ct scan, de endocrinoloog t/m de verhuisplannen. Een fijn gesprek met hem gehad. Gisterenavond Loevestijn ook nog uitgebreid gesproken met Peter, die terugbelde na mijn ingesproken boodschap voor zijn verjaardag. We gaan binnenkort een dagje naar Gorkum Gorinchem, waar hij tegenwoordig woont. Kunnen we tegelijkertijd foto’s maken, en uitgebreid bijpraten. Hij wil ons graag zijn geboortegrond laten zien en de mooie plekjes in de buurt. o.a. Loevestijn. Lijkt me hartstikke leuk, en buiten het feit dat ik er talloze keren per auto langsgekomen ben, geloof ik niet ooit echt Gorkum te hebben bezocht.

Ik keek net de post door, die de buurman boven aan de trap had neergelegd, en het verbaasde me hoeveel er was gekomen. Nou zaten daar 6 grote en dure poststukken bij van Proteq, nou kon ik me in eerste instantie niet herinneren dat we daar ooit zaken mee hadden gedaan, maar inderdaad laast hadden we via internet een offerte aangevraagd voor een verzekering voor onze dieren. Ik dacht of we krijgen die per mail, of we krijgen een offerte voor al onze dieren, maar nee hoor, stuurt deze allesbehalve goedkope verzekeringsmaatschappij 6 verschillende offertes, waarvan 2 dubbel, voor Jesse en voor Loekie, en tel je onze vijf beesten bij elkaar, dan zijn we tegen de € 100,- kwijt, en dan is nog lang niet alles verzekerd. Ik snap nu wel waarom de
ze verzekering van SNS Reaal zo kostbaar moet zijn. Ze gooien zoveel geld over de balk aan nodeloze informatie, en houden zelfstandig de posterijen lonend, dat wij nooit en te nimmer hieraan zullen gaan deelnemen.

Achter ons huis is het de firma van Dijk na lang zonder succes te zijn bezig geweest met de heel oude damwanden dan toch gelukt om de eersten de grond uit te trillen Damwanden_tillen_en_trillen en te tillen. Ik ben erg moe van alle karweien en ga dit log beëindigen. later meer.

Even op het tweede deel van de titel terugkomende. Toen ik vannacht thuis was gekomen vertelde Rose me dat ze een blog had geschreven over spanning. Nou spanning is momenteel van alle dagen, en ik was erg benieuwd. Zodoende toog ik vannacht na 01.00u nog even naar beneden om te lezen wat ze geschreven had. Rose was erg onzeker over hoe ik het zou vinden, en ik vond het een buitengewoon top omschreven manier van weergeven waar spanning allemaal toe leid, en doet. Ik heb ook besloten een onderwerp aan mijn web log voor de patiëntenvereniging toe te voegen, nl het hoofdstuk "wijsheden door Rose". Rose was hiermee zeer in haar nopjes. Tot zover.

Leave a Reply

