Waar is die vermaledije stopknop!!

Hot en ik proberen de laatste tijd onze dagen zo te structureren zodat Hot een paar rustpuntjes in de dag kan vinden. We praten, discussiëren, plannen en gaan ons weegs. Helaas, meestal lukt het niet. We beginnen met een karweitje en dat valt toch weer etwas anders dan we dachten. Zo dacht ik van de nood een deugd te maken. Ik heb nog een aantal oude vinyl platen met bijzondere mooie muziek en ik moest nog strijken. Ik installeer het bijbehorende software programma om dit mogelijk te maken. Makkie dachten we. De eerste keer bleef hij steken bij de 78%. Dus werd het verwijdert en weer opnieuw begonnen. Dit lukte en vervolgens ging ik opnemen. Ik heb nog een aantal platen met live opgenomen muziek en in mijn oren zijn dit juweeltjes. De eerste 2 nummers gingen prachtig en Hot ging weg en weer liep het vast. Later bleek dat ik toch niet zo geduldig ben als ik dacht. Kortom, ik hield er mee op, de platen werden naar achteren gebracht onder het motto het lukt me eens. Trouwens het strijken ging goed. Vandaag gingen we naar een zaak om een gouden munt en oude postzegels te verkopen. De inkoper was op vakantie. Zucht! Ik ben begonnen met een tekencursus en ik moest wat tekengerei aanschaffen. Potloden zonder hout, graffitistiften geloof ik B3, softpaste. en de houtskool die ik nog heb. Ik dacht het gemakkelijk te maken door het in Schiedam te kopen. Bij de eerste zaak geen stiften en het softpastel alleen in een grote doos die wel bijna  50 euro kostte. Dit vind ik te duur. Bij de andere zaak hadden ze de stiften wel maar alleen B1, B2, B4, B5 enz. Dus geen B3, zucht!! Dus dat was een van de redenen naar R’dam te spoeden.120_het_betaat_uit_een_stapelwolk_v  Ook daar hadden ze geen B3. B4 is het geworden. Zo gaat dat dus, wat we ons voornemen gaat voor geen meter of duurt langer dan we dachten. De laatste tijd zit ik daardoor ook te denken aan een van de kunstwerken in Sonsbeek. Het lijkt op die luchtbelletje die je met sop kunt blazen alleen deze is reuze groot. Het is ontworpen door een Argentijn Tomas Saraceno en het heet Flying Green House. Hij is bekent om zijn ballonnen constructies en werkt samen met een team van architecten, kunstenaars en technici en zij werken aan dit soort projecten zodat er over de hele planeet een vrij verkeer van personen en goederen mogelijk maakt. Wat Hot en ik zagen was een idee van een zwevende plantenkas. Het bestaat uit een stapelwolk van 32 met helium gevulde transparante ballonnen en één grote met 31 kleinere er om heen. 121_ze_worden_bijeen_gehouden_door_ Ze worden bijeen gehouden door een net. In de grote ballon kunnen bijzondere planten groeien en de kleine zorgen voor de goede temperatuur. Wanneer ik gespannen ben dan verbeeld ik me dat ik in die grote ballon lig en heerlijk door de lucht zweef. Zo licht en vrij als een veertje. http://vleeshal.tip-top.net/page.php?request=programme_item&ID=125  Hier kun je wat verder over de kunstenaar lezen.

Leave a Reply

