Even tijd voor mezelf

Hot ligt te slapen, Jesse ligt te slapen en de katten liggen te slapen. Het vlees pruttelt boven het vuur. De laatste tijd keek ik zo regelmatig in de koelkast en de potjes met jus begonnen zich op te stapelen. Dan worden we blij, Hot en ik. Wanneer ik genoeg jus heb maak ik mijn lievelingskostje. Van ons beiden moet ik zeggen. Ik haal vlees (rund) van de slager en wat goulasch kruiden. Het vlees wordt aangebraden, ik voeg er de gesneden ui en knoflook aan toe. Haal het vet van de jus af die gooi ik weg . Dan doe de rest van de jus in een maatbeker en vul dit aan tot 400 dl met wat rode wijn. Daar doe ik weer de kruiden bij en sla met de garde door de beker en leeg deze in het vlees. Alles staat dan zachtjes te pruttelen en af en toe roeren. Af en toe prikken en later heerlijk 2 dagen smullen. Maar nu heb ik eventjes tijd voor mezelf. Ik ga tegenwoordig op de woensdag naar school. De SKVR in Rotterdam. http://www.skvr.nl/ De cursus heet "Het experiment" en het belooft me dat ik aan de slag ga met collages maken. Maar tot nu toe is er hiervan geen sprake. Ik moet echt gaan tekenen. Hier ben ik echt niet zo goed in. 12_uiteindelijk_resultaat Ik moest eerst iets zachts en hards nemen. In dit geval was de hond in mijn tas en een speelgoedtrein mijn thema. Dit is echt nieuw. Normaliter begin ik met spatten en kijk dan wat ik er in zie. Wolken kijken noem ik dit en wanneer ik rustig ben zie ik er meestal wel iets in en begin dat dan met kleine streepjes eruit te halen. Of ik maak een sjabloon en herhaal dit regelmatig. Kortom ik doe maar wat. Maar nu!! Ik pak een ijzeren ezel en zet daar een tekenblad op leg daar een schetsvel op en ga die Hond en trein samen draperen en probeer dit op papier te zetten. Ik zet ze dan in verschillende standjes. Lastig want de hond is in een zak van mijn rugzak vastgenaaid anders wordt die gehondnapped. We zijn nu met z’n drieën, de nieuwelingen. Eerst schetsten we niet maar wilde daar een kant en klaar tekening van maken. De leraar Nico legde ons daarna het principe van het schetsen uit. Een stuk minder werk. Dus daar stond ik dan op de grond. 13_nieuw_project_deurkruk Logisch zul je denken, waar moet je anders op staan. Maar lieve lezertjes, ik zit altijd wanneer ik teken. Met de voeten op de grond merkte ik dat ik meer kracht gebruik. Dus toch wat geleerd  dat tekenen ook kan worden gebruikt om agressie en andere sterke emoties te gebruiken. Het werd niks, volgens mij. Maar na de eerste avond moesten we alle vellen op de grond leggen en de leraar zei vervolgens, jullie kunnen tekenen. dat is mooi meegenomen. Ik tekende alleen met houtskool. Bij de laatste tekening op het "witte vel" werd er ook graffiet en één kleur pastel gebruikt. Ik nam blauw. Nu zijn we glimmende dingen aan het tekenen, kranen, deurknoppen enz. Het doel is glans te pakken. Het is een hele worsteling maar het schijnt erbij te horen. Wat zal ik blij zijn als ik een opdracht krijg waar ik al mijn techniekjes in kan gebruiken.

Ondertussen ben ik ook zuster Rose. Hot heeft weer iets onder de leden. Wat het is weten we niet. Hij zegt dat zijn spieren verzuurd zijn, is erg benauwd. Dus als ik zeg wat hij moet doen volgens mij en hij doet het! Dan krab ik even achter mijn oren en neem de regie in handen. Dit gaat me steeds beter af, ik ben goed in het leven van het moment. Plannen, da’s lastig. Hot is daar een kei in. Zo heeft iedereen een taakverdeling in zijn of haar relatie. We blijven allemaal een leerstelling houden waar we aan moeten werken. Zo blijf je bezig.

Leave a Reply

