Bergbeklimmen

Sinds afgelopen donderdag lijkt het alsof ik volcontinueMountaineeringabc  aan het bergbeklimmen ben. Ik ben geen sok waard. Gisteren en vandaag wel een korte wandeling met Jesse gemaakt, maar zelfs zo’n korte wandeling op zijn elfendertigst put me geheel en al uit. Ik denk dat de Diazepam waarmee ik donderdagavond begonnen ben om mijn hart een beetje rustiger te krijgen hier ook een rol bij speelt. Het feit dat als ik me nu al voor de derde keer achtereen naar boven sleep, ik zo drie á vier uur slaap, en gedurende de nachten ook gewoon goed slaap. Ik loop verder de hele dag klef rond, alsof het 30 graden is. Ik heb zojuist de afwas gedaan, maar zit nu bij de computer een blog te schrijven, Knul te eten te geven en een kopje koffie verkeerd te nuttigenLogo_wereldwinkel , ik hijg als een nijlpaard, en mijn ogen vallen bijna dicht. Rose die is net de deur uit om samen mat Marja een dagdienst te draaien bij de Wereldwinkel. We hebben een 10% kortingsactie ter ere van de Brandersdagen. De afgelopen jaren hebben Rose en ik samen ook een kraam bemenst op de Hoogstraat, om zoveel mogelijk mensen richting de Wereldwinkel te verwijzen, maar ik kan geen hele dag meer staan, en voor de rest konden we niet voldoende vrijwilligers krijgen. Die Brandersdagen in Schiedam zijn leuk en zeer druk bezocht, en qua weer boffen we dit jaar helemaal, maar op de plek waar de Wereldwinkel hier in Schiedam zit, zitten we met dit soort dagen zo’n beetje verborgen achter de tent die café "het Weeshuis" daar neerzet i.v.m. optredens. Wat muziek betreft is dit heel leuk, maar de klanten die op de Hoogstraat lopen zien ons alleen met moeite. We hebben wel wat pijlen aan de tent gehangen, en verder komen er regelmatig terrasgangers die op de muziek afkomen ook bij ons binnen, maar het is niet optimaal. Rose en ik hebben donderdagmorgen nog wel een hele mooie etalage gemaakt, met allemaal beelden uit Zimbabwe, gemaakt van Serpetijnsteen. Dat is een soort speksteen, dus niet zo erg hard, maar het gaat hierbij om een donkere steensoort. Wij hebben er zelf ook al enkele in huis. Ik ga zo stoppen met dit log, en weer aan mijn klim naar boven beginnen. Ik hoop dat het allemaal snel weer voorbij is.

Leave a Reply

