De Sci Diya uit Monrovia

01_tijdens_ochtendwandeling_trekt_cVandaag begon relaí. We liepen om 08.00u al met Jesse en Ro. Het voelde fris aan, en ik dacht bij mezelf, het word tijd het wintergoed onder ons bed uit te halen, waar natuurlijk ook de wat warmere jassen, sjaals en handschoenen bijzitten. Het wandelen hield ons warm. 03_tijdens_ochtendwandeling_trekt_c We kwamen Hans tegen van zijn Hondenschool Braaf, en aangezien hij ook werkt op de Róntgenafdeling in het Vlietlandziekenhuis, waar ik dinsdag en woensdag een schildklierscintigrafie heb, vroeg ik gelijk aan hem wat dat eigenlijk inhoud. 05_de_smit_sleper_laat_los_0855u Nou dat zal met een beetje mazzel wel meevallen, alleen waarom ze hetzelfde onderzoek wat ik dinsdag heb, woensdag opnieuw moet plaatsvinden is voor hem ook een raadsel. 06_nog_steeds_benieuwd_wat_daar_gebNou ik zal het dan wel zien.

Een stukje doorgelopen zag ik van links een enorm containerschip aankomen. Het leek echt recht uit Rotterdam te komen, en werd in eerste instantie nog gesleept door een van de sleepboten van Smit. Bij de derde foto heeft de sleper net losgelaten en gaat de Sci Diya uit Monrovia zelfstandig verder. De sleper zagen we later in de Wilhelminahaven afmeren.10_wat_een_gigant_0858u Het blijft toch altijd imposant, dat je dit soort schepen gewoon tijdens een ochtendwandeling tegenkomen kunt.

We zijn vervolgens gewoon doorgewandeld, want het was te nat en te koud om even te gaan zitten op ons Ponton. Een stukje verder kwamen we de herfst in eigen gedaante tegen. leuke paddestoelen die er nog erg mooi en vers uitzagen. 01_paddestoelen_langs_de_westfranke Het was maar goed dat ik deze een paar dagen geleden al op de foto gezet had, want deze die ik nu laat zien was door een grote hond lelijk toegetakeld, en zal ik maar niet laten zien. Bij thuiskomst had ik al door dat omdat we nog een omweg hadden ingebouwd om een leuk openingsbloemstuk te kopen voor het vanavond onder ons te openen nieuwe Turkse Restaurant Sözbir, dat Rose haar enkel een beetje had overbelast. Daardoor ben ik vervolgens boodschappen gaan doen en heb voor een lekker ontbijt gezorgd. Daarna is Rose begonnen met een hele grote pan bruine bonenprut, en ben ik eindelijk verder gekomen met het advertenties op Speurders.nl zetten. Nu na afloop zit Rose te kijken naar een Walt Disney film, en omdat die me ergert, ben ik aan een blogje begonnen. Die bruine bonenprut smaakte weer eens als vanouds.

Ik heb nog even gezocht of Restaurant Sözbir al een site heeft, maar voorlopig heeft de eigenaar alleen nog een site voor zijn Pizza en Shoarmazaak op de Koemarkt. http://www.megapizza.nl/

Ik schrijf vast morgen wel even over de grote opening vanavond. Gegroet.

Leave a Reply

