Het zonnetje gaat toch nog schijnen

Rose en ik hebben vannacht na lang debateren besloten  toch ons huis in de verkoop te gaan zetten. We hebben besloten dit te doen omdat we anders blijven twijfelen. ErTe_koop  varieerden diverse plannen door ons hoofd, en soms moet je gewoon een beslissing nemen. Ook over wat we willen hebben we een A B en C plan. En zelfs een noodoplossing is op de achtergrond nog mogelijk, maar die proberen we allebei te voorkomen. Daarna was er een korte maar goede nacht. Die wekker ‘s morgens heeft een zwaar leven, want die kreeg vanmorgen opnieuw klappen, maar heeft het wederom overleefd. Alles bijelkaar liepen we toch om 08.25u met de twee viervoeters weer buiten, en kwamen pas na 9 kwartier weer thuis aan, waar het ontbijt bijzonder smaakte. We waren er beide ernstig aan toe. Het was erg grijs buiten gedurende de wandeling, en dat bleef het eigenlijk tot 14.30u, toen ik eventjes de tijd nam om achter de computer te gaan zitten.Asociaal_gedrag_2

Over de boodschap van mijn leidinggevende heb ik besloten, dat ik in ieder geval op papier wil hebben wat hij me nu eigenlijk vertelt heeft. Ik wil de berekening zien, en ook door wie en wanneer de administratieve fout gemaakt is, zodat ik het zelf kan naberekenen, en kan kijken of ik via de vakbond of de Ondernemingsraad iemand anders aansprakelijk zou kunnen stellen. Ik reken er niet op maar het gaat in totaal toch wel over meer dan een maandsalaris wat door iemand anders fouten uit mijn zak gehaald word, en juist nu op een moment dat het helemaal niet uit komt. Ik moet het ook wel doen want anders heb ik het gevoel als een lamzak alles zomaar te accepteren. Ik ben bang dat het net zo verloren gevecht zal zijn als tegen de bierkaai, de sociale dienst of de belastingdienst. Allemaal van die instanties die gewoon fouten kunnen maken, maar daar nooit voor verantwoordelijk gesteld kunnen worden. Hun verweer zal waarschijnlijk zijn dat ik beter naar de vakantieurenberekening had moeten kijken, maar ik werk niet bij Personeel en Organisatie, en ben er ook niet voor opgeleid, maar ook dit grapje bewijst wel weer dat je alles goed moet checken, inclusief je salarisoverzicht, wat mijns inziens een volstrekt ontoepasselijke naam is voor je salarisstrook, want deze is alles behalve overzichtelijk. Jullie lezers zien in dit stukje vast dat mijn boosheid nog niet weg is. We zien wel hoe het verder gaat.

Vanmiddag om 16.30u begint mijn werk weer. Het ging gisteren goed, maar ik merk wel als je er niet zo vaak bent, je zoveel moet lezen, en er weer inkomen dat dit heel zwaar is. Toen ik gisterenavond na mijn tussendienst om 19.00u weer thuis was merkte ik dat ik binnen de kortste keren zat te dutten voor de tv. Het koste me grote moeite om de crimi’s te volgen. Ik heb gisteren wel alles wat ik tot doel gesteld had af gekregen, dus dat hoeft vandaag niet meer. Ik las zojuist in een mailtje van een van mijn collega’s waarmee ik de agressie opvang doe dat er mogelijk twee mensen zijn gevonden die het ook leuk zouden vinden om dit werk te gaan doen. Dat is goed nieuws. We moeten nu natuurlijk eerst kijken hoe we deze nieuwe mensen gaan beoordelen, en zien of ze op een gelijkwaardige manier met deze problematiek kunnen omgaan. Toch is het bemoedigend dat er op dit terrein ook weer wat beweging komt.

Morgen komen Mireille, Lotte en Owen naar Schiedam toe. Het is herfstvakantie in Rheden en ik hoop dat het weer dusdanig is dat we lekker naar buiten kunnen. Rose opperde misschien de snelle boot naar Dordrecht te kunnen nemen, en dat lijkt me een leuk idee. De maandag is wat dat betreft niet de aller gemakkelijkste dag om leuke dingen te gaan doen, want musea zijn o.h.a. dicht, en binnen zitten in ons momenteel rommelige huis is ook niet een fijne optie. Wel zal ik als ze daar zin in hebben lekkere pannenkoeken bakken. Wel leuk om onze schoondochter en kleinkinderen weer eens even te zien.

Voor de rest zal ik jullie even laten zien hoe het dak van deBas_van_der_heijden toekomstige tijdelijk supermarkt achter ons huis er nu uitziet. Het is een ingenieuze aluminium constructie die helemaal op de grond in elkaar is gezet. Ik verwacht dat ze morgen de beplating erop zullen gaan zetten en pas als dat klaar is het hele dak in zijn geheel omhoog brengen. Wat op deze foto te zien is was precies drie lange dagen werk.09_om_1820u_kunnen_de_constructeurs

Leave a Reply

