Familie op bezoek

Na twee dagen werk, zaterdag en zondag, was het gisteren tijd om onze schoondochter, Mireille, en onze kleinkinderen Owen en Lotte te ontvangen. Het is in Gelderland al herfstvakantie, en deze week was het de enige dag dat het ons uit kwam. Om 07.57u gisterenmorgen belde Mireille op om te zeggen dat ze gingen proberen om de trein van 08.30u te halen. We rekenden dus zo vanaf half elf op hun komst. Het werd een uurtje later. Ik ben daardoor alleen met Jesse gaan lopen. Rose heeft in de tijd dat ik met Jesse weg was, zo’n dikke anderhalf uur, het huis een kleine beurt gegeven, en dat was dus helemaal klaar voor ontvangst. Overigens is het nu na hun bezoek alweer toe aan een nieuwe beurt, maar ala.12_oma_rose_lotte_en_owen_groot_ple

Het werd gezellig, en in eerste instantie hadden Lotte en Owen het even lastig met Jesse,16_lotte die natuurlijk zo ongenadig blij was hen te zien dat ze van enthousiasme nauwelijks te houden was. Binnen de kortste keren waren ze uiteindelijk toch wel weer dikke vriendjes. Na het een en ander bij kletsen, en 19_op_de_schommel plannen maken was het al gauw weer na twee uur, en aangezien Lotte vorig jaar nog in het Maritiem Museum was geweest, en het te laat was voor een uitje met de snelle boot naar Dordrecht, viel de keus op een wandeling naar de kinderboerderij en de leuke speelplaats daarbij in het Beatrix park. De kids en Mireille vonden alleen de wandeling daarheen eigenlijk te ver. Ongelooflijk hoe weinig deze kids en hun moeder gewend zijn, zeker als ik steeds te horen krijg dat ze van alles ondernemen met de scouting. Wij zelf hebben een conditie van niks, maar draaien onze hand niet om als het om twee uur wandelen gaat. We zijn niet 21_een_vermoeide_owen_in_de_tram snel, maar kunnen dat niet snel wel lang volhouden. Waar ik uiteindelijk het vermoeidst van was was het eindeloze onophoudelijke geklaag. Uiteindelijk hebben we inderdaad op de terugweg gekozen om de tram naar huis te nemen, bij het politiebureau en het nieuwe Vlietlandziekenhuis. Vooral het leuke wandelingetje door alle schuinweggezakte huizen in Bijdorp was leuk. Na afloop hebben Rose en ik ze een heerlijke groenteschotel met stukjes gekruide speklap en rivierkreeftjes met aardappelpuree voorgeschoteld, en hoe deze maaltijd verorberd werd was een lust voor het oog. Bij terugkomst zag ik ineens dat de aluminium constructie achter ons huis opgehesen was. Ik baalde wel even dat we dat omhoog gaan gemist hebben, maar je kunt niet overal bijzijn uiteindelijk. 02_net_te_laat_ok_het_dak_omhoog_te Om half zeven vertrokken ze weer richting Rheden, na een leuke volle dag. Ik ben nu, ondertussen dinsdagmiddag nog steeds niet bijgekomen, al hebben we beide heerlijk geslapen. De dag vandaag begon vroeg. Om 07.30u haalden we de hond van Fia op en hebben onze lange ronde zo snel mogelijk gelopen. Bij terugkomst had Rose een bord pap voor me klaarstaan, en daardoor was ik tochnog op tijd bij Bert mijn fysiotherapeut. Een heftige behandeling later, zijn Rose en ik per tram naar Rotterdam gegaan voor de nodige verplichtingen. Die zijn allemaal gelukt, en we moesten ook nog rond 13.00u retour zijn want er zou een koper komen kijken naar het schilderij van mijn Oom Lidwino, een oudoom van me die kloosterling was in Maastricht. Alle kinderen van het gezin waaruit ik kom hebben werkstukken van hem ontvangen. De koper die uit Geldrop kwam vond het schilderij op de foto mooier dan in werkelijkheid, maar dat kan ook een techniek geweest zijn om wat af te dingen. Resultaat was nl. toch dat hij het uiteindelijk wel meenam, maar voor wat minder geld. Ik weet wel dat ik dit schilderij ga missen, want het was m.i. het mooiste werkstuk van Jan de Koning, zoals broeder Lidwino, oorspronkelijk heette. Ik zal een afbeelding laten zien:Jan_de_koning_1969_abstract_bostafe 

Nu ik dit logje weer geschreven heb, ga ik me langzamerhand klaarmaken voor een avonddienst. Ik ben als derde bij de avond gevoegd, en om uren te maken, en om een wat royaler bezetting te hebben bij de spelletjesavond, op de afdeling. Verder verheug ik me om collega Nicolette weer eens te zien en te spreken. Zij is voor de tweede keer moeder geworden een half jaar geleden, en al die tijd hebben we elkaar niet gezien. Verder komt ook mijn leidinggevende nog even voor een gesprek naar Schiedam om met me te spreken over mijn boosheid en mijn niet akkoord gaan met de vermindering van mijn vakantie uren met een dikke twee honderd uur. Ben benieuwd. Zal een  ieder op de hoogte houden. Gegroet.

Leave a Reply

