Leiden

089_twee_beelden 180_ontluikende_distel_gecroptEr zijn van die tijden dat ik totaal niet naar mijn fototoestellen omkijk. Wat is dat luxe eigenlijk wanneer ik deze zin overlees, dat ik meerdere heb. Maar dan ben ik druk bezig of niet met andere dingen. Wanneer ik op stap ga met mijn collega’s van de WW dan zoek ik mijn toestel op. Die ligt meestal in de blauwe kast op de bovenste plank. Dan roep ik: "Hot!" want hij heeft een wat bredere blik en kan het zo zien waar die ligt. Het is een Canon camera, zo een waar het lcd schermpje los gedraaid kan worden. Echt een toestel voor een wat rijpere vrouw. Ik kan er foto’s vanuit een kikvorsperspectief mee maken zonder dat ik hoef te knielen. Het knielen gaat eigenlijk wel maar opstaan heeft tegenwoordig een heel andere demensie gekregen. We kijken of de baterijen nog genoeg power heeft. Dan wordt alles ingepakt en daar stond ik dan afgelopen dinsdag om 9.45 bij het station. Voor de kaartjes was al gezorgd. Alles ging goed en we waren in no time in Leiden waar onze onvolprezen Toos al bij een eetcafé tent al de koffie met warme appeltaart had besteld. Zij was al van te voren in Leiden geweest en had alles al georganiseerd. Ook in de Hortus botanicustuin had ze al een lunch besteld.Die was trouwens voortreffelijk. Toos is officieel onze penningmeester maar bij dit soort gelegenheden doet zij zoveel meer. Wanner zij stopt zal haar plaats met moeite door iemand anders worden vervuld. 011_verzamelen_voor_de_hortus Maar dit terzijde. De reden waarom we hier naar toe zijn gegaan was dat er een tentoonstelling was van Dominic Benhura, een kunstenaar uit Zimbabwe. http://dominicbenhura.info/paginas/over%20DB.htm Hij maakt van steen hele speelse beelden van spelende kinderen, liefde paren menselijk of dierlijk. 039a_witte_bloem_in_kas We verkopen in de winkel ook beelden uit z’n thuisland en dar is dan de link naar de winkel. Het werd een ontspannen dag. Er werd geslenterd, gekeken. Er vormde zich groepjes en die gingen weer uiteen. Je kunt duidelijk zien dat dit een hele oude tuin is wanneer je naar de bomen kijkt. Er was een grote warme kas waar mijn brillenglazen en lens gelijktijdig besloegen. De bovenste foto vind ik zelf geslaagd en ik heb het als bureaubladachtergrond geplaatst. Dit zijn leuke dagen waarvan ik merk dat we allemaal genieten en daar gaat het om. 172_acrobatiek_met_zijn_tween

Leave a Reply

