Volgende werkdag+ vorderingen voormalige P Buitenhavenweg

Img_3703 Vandaag draai ik een tussendienst op de afdeling. De zaterdagen dat ik werk word er al een behoorlijke tijd gewerkt met 1 dagdienst, een tussendienst en een avonddienst. De nachtdienst werkt bij ons op de afdeling altijd alleen, dus dat is niet bijzonder. Dit is zo omdat de zaterdagen meestal redelijk rustig zijn. De meeste patiënten zijn op verlof, en dat meestal voor 1, 2 dagen of in het uiterste geval van vrijdagmiddag tot maandagmorgen. De patiënten worden wel geacht alle vaste programmaonderdelen te volgen. Ik werk zodoende mijn 6 uren tussen 13.00u en 19.00u. Dan kan er in de tijd dat we toch met zijn tweeën staan nog gewandeld worden, of een boodschap gedaan worden. De patiënten die het WE achterblijven op de afdeling zitten meestal nog in hun eerste of tweede week, en dan mag er Img_3707 alleen naar buiten gegaan worden met begeleiding. Ik weet in dit geval niet wie ik zometeen ga treffen, wel met wie ik vanmiddag werk, dat is Martine. Ik zie er in dit geval niet tegenop. Wij beiden werken weliswaar niet zoveel, en moeten zodoende altijd veel bijlezen, maar de diensten gaan snel. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is het feit dat ik nu ‘s middags niet even kan gaan slapen, zoals ik de laatste week gewend ben. Ik weet ook niet precies waar mijn vermoeidheidsgevoelens Img_3743 vandaan komen, want ik slaap ‘s nachts goed, en poog niet teveel hooi op mijn vork te nemen. Wel spelen het conflict over de vakantie-uren nog, en het feit dat er nog steeds geen schikkingsvoorstel ligt van GGZ, en natuurlijk de spanningen van de verkoop van ons huis, wanneer ik geopereeerd ga worden e.d.

Gisterenavond heb ik samen met Ed o.l.v. Kofi Ayivor weer djembéles gehad. Het eerste uur hebben we wederom met de koebellen geoefend op een oosters, Img_3760 Turks ritme, wat lastig is omdat het uit een negen tellen maat ritme bestaat. In het westen en in Africa kent men deze maat helkemaal niet, maar ik herkende hem wel direct. Dit mede omdat wij van onze buren de Grieken met hun restaurant 1 maal per maand mogen meegenieten van live muziek, en daar hoor je die ritme’s vaak in terug, en sinds kort hebben wij Turks restaurant Sözbir onder ons en die hebben iedere zaterdagavond live muziek, en daar is deze negen tellende maat ook uit determineerbaar. We waren maar met twee leerlingen, en daar kan Kofi eigenlijk nauwelijks kostendekkend voor uit Amsterdam komen, maar gezellig was het wel. Het tweede uur hebben we met zijn drieën heerlijk vrij samengespeeld, en op een gegeven moment klonk het heerlijk jazzy wat we speelden. Pa161775 Uitgeput kwam ik thuis waar Rose zat te kijken naar Superstars, en daar heb ik ook nog net kunnen zien welke tien uitverkorenen er doorgaan naar volgende week. Hierna viel het slapen me bepaald niet moeilijk. Het erge was dat de wekker weer zo vroeg ging, want Rose heeft vanmorgen Wereldwinkeldienst, en ja de hondjes willen toch wel graag gewoon uit.Pa231788  Eenmaal wandelende bleek het heerlijk weer te zijn. Ik ga me nu maar eens klaarmaken om richting werk te gaan. Ik meld me later wel weer.

Achter ons huis vordert nog steeds op de oude parkeerplaats van de Buitenhavenweg, Pa231789 de bouw van de tijdelijke Bas, en de aanleg van wat parkeerplaatsen. Hiervan toon ik enkele foto’s.

Leave a Reply

