De dagen vliegen

Hot gaat u naar boven en ik heb dus de foto’s voor deze blog uitgekozen.Wat gaan de dagen toch weer snel. Ik heb nu de dagen van de middelbaren bereikt en dan komen deze pfrases naar boven. Schijnt bij deze leeftijd te horen.Is niet erg vind ik. Vanaf de tijd toen ik me ineens realiseerde dat ik sterfelijk ben ging ik echt leven. Ik wilde vanaf toen niet terug kijken en denken ik kon nog van alles leren en leven en deed er niets mee en nu kan het niet meer. Zonde van mijn tijd.Vanuit dit perspectief ben ik van alles  gaan doen. Vrijwilligerswerk, fotocursussen, workshops en weer naar school gaan. Ik heb dezelfde vragen als toen alleen ga ik meer de diepte in, leer meer relativeren en ook kan ik meer lachen om mezelf.

Hot heeft al het een en ander geschreven toen onze kleinkinderen en schoondochter bij ons op bezoek zijn geweest.01_portret_owen Ik was die dag voornamlijk de fotografe. Vandaar toch een paar foto’s. Owen staat erop en ook Mireille en Lotte tezamen. Bij het laatste kan ik een klein verhaaltje vertellen. Bij aankomst bleek dat moeder en dochter behoorlijke bonje hadden gehad in de trein en ze begonnen de dag spreekwoordelijk weer opniew. 54_het_is_gelukt Bij de speeltuin was er een touw rek waar Lotte op klauterde en mama weer moest opdagen om haar te redden want ze kwam er niet meer uit. Vandaar die blik van Mireille.

Op de negentiende deze maand volgde ik dus een korte workshop bij het museum hier te Schiedam.Mono print. http://nl.wikipedia.org/wiki/Monoprint Deze werd door Monique Veldhoven gegeven.03_blauwgeel_en_rood_meetkundige_fi  Hot ging ook met me mee en bij het begin hadden we eerst een korte rondleiding langs de tentoonstelling over het Nederlandse gedeelte van deCOBrA beweging. Monique vertelde ons meer het hoe en waarom deze beweging is ontstaan en overal waar we stil hielden daar dromden een aantal bezoekers bij ons groepje en luisterden stilletjes mee. http://www.xs4all.nl/~jellyshk/monique/moniquefinal_nl.html  Deze site vertelt je meer over Monique en haar werk. http://www.cobra-museum.nl/nl/cobra.html  en deze site vertel meer over de CoBrA beweging.03a_rood_bergen_en_boot  Daarna gingen we naar benden in het atelier van het museum Een prachtige ruimte waar Monique de scepter zwaait. Alles lag al klaar en Monique vertelde de beginselen van deze techniek. Er lagen platen perplex,dik plastic plaatje, kwasten en rollers en plastic lijm verspreidersen niet te vergeten tubes verf. De bedoeling dus is om klodders verf op de perplex plaat te spreiden en 09_hoe_noem_ik_het dan met een roller de verf te verspreiden en dan met de achterkant van een kwast dan lijnen te trekken en dan het papier er op te leggen en dan met de andere roller de verf op het papier te drukken. Ook kan ik dan weer met de punt van de kwast lijnen trekken. Bij het rechtsteekks op de verf te tekenen krijg je witte lijnen en bij de andere kant krijg je zwarte lijnen. Eerst begonnen we heel voorzichtig en klein.04_twe_dennebomen_en_manneke  Later toen er werd verteld dat het bijna was afgelopen werden we steeds doller en driester. Het verf wat we uit de tube hadden geperst moest toch op want die kun je toch niet weer in de tube terugstorten. Ik leende verf van de buurvrouw en zij weer van mij. Zo vlogen de bladen vol .Wanneer je lol hebt gaat de tijd veel te snel. Alles had de zondag de tijd om te drogen en Monique verzamelde ze maandag bijeen en wij haalden alles op de dinsdag weer op en ik zette ze vandaag op de foto en nu volgt er een wereld primeur. 05_huis_bppmpje_en_beestje Mijn allereerste mono prints. Later vertelde Hot me dat hij deze techniek al had geleerd toe hij nog jong ende onschuldig was. Waarom heb je me dit nog nooit verteld verzuchtte ik tegen hem. Hij wist het niet. Zucht!

Staks kom Hot naar beneden en later brengen Jesse en ik hem naar het werk. Voor de rest van de dag ga ik lekker lezen en relaxen. Doei!! 06_bootje_en_andere_figuren

One comment on “De dagen vliegen

  1. Hot says:

    Mooie prints, en dat stukje over relativeren en meer lachen merk ik ook. Groetjes en liefs. Hot

Leave a Reply

