Weekend beslommeringen

Gisteren ging de dag zo ontzettend snel, dat er van schrijven niets terecht gekomen is. De dag was erg vol. Om te beginnen natuurlijk de wandeling met Jesse, die nog steeds niet los mag, en zich officieel rustig moet houden. Dit is oh zo lastig voor haar. Knul die consequent haar staart aanvalt, en buiten is het ook een ramp. Ze ziet zoveel leuke en vooral lekkere speelse watervogels of katten en wil daar natuurlijk mee spelen. Ze is nog steeds in staat om erg hard te trekken. Jesse vindt het ook maar vreemd dat Ro deze week niet mee loopt. Rodie is inmiddels 3 maal geopereeerd, en verblijft momenteel op een soort van intensive care bij de dierenarts in Spaland. Hij bleek helemaal vol te zitten met grote nierstenen, dus de steen die ik enkele dagen geleden afbeelde bleek qua grote dus nog te kloppen ook, en dan nog een heleboel ook. We hebben Ro ondertussen wel gezien, maar het is een zielig klein hondje, maar gezien zijn vechtlust heb ik toch nog hoop dat we binnenkort weer met hem lopen. Ik heb ook vooral te doen met Fia, onze buuf die nu helemaal alleen is. Ook haar dierenarts zegt dat Ro nog helemaal kan hestellen. We zullen voor hem duimen. We bellen haar regelmatig en zullen morgen maar even bij haar langs gaan.

Zo, ik moest even weg bij het toetsenbord want Sinterklaas komt aan in Schiedam, en aangezien deze op weg naar de Vismarkt aan de Lange Haven via het water van de Buitenhaven moet, die achter ons huis ligt is dat toch altijd even leuk om te zien. Veel van onze Schiedamse vrienden zijn ieder jaar ook betrokken bij de verwelkoming. Vriend Hans stelt altijd zijn schip beschikbaar om binnen in Schiedam op te varen. Bij het hoofd (op ons ponton vooraan de Voorhaven) stapt Sinterklaas over van de Spanje, een prachtige oude stoomsleper, met een prachtig stoomcarrilion aan boort. Ook de Bertha van vriend Lucas vaart ter verwelkoming uit en was vanmorgen vroeg dan ook al prachtig versierd. 01_tijdens_ronde_jesse_werd_bertha_ Ook de brandweerboot die een Schiedammer jaren geleden in Amsterdam gekocht heeft, voer toe al uit om de Sint te gaan verwelkomen. 02_brandweerboot_j_v_d_heyden_vaart Zo ging ik even naar buiten om wat foto’s van de aankomst te maken, maar ik was nog geen 10 minuten weg en Rose belde me op dat iemand de door ons op speurders aangeboden toverlantaarn filmpjes zou komen halen. Daardoor miste ik precies de schepen waar het om gaat, maar ach, ik daarna nog even naar buiten en voor dat ik het wist zat ik aan boord van de Pakjesboot, van Lucas, die zojuist 30 Pietermannen en vrouwen en een kolosale hoeveelheid pakjes afgeleverd had. Ik werd door Lucas meegevraagd. Zodoende dat dit log deels geschreven is op de zaterdagmiddag en pas afgemaakt is op zondagmiddag nadat we bij Fia en Ro op bezoek zijn geweest, en er weer iemand geweest is om eenn artikel van ons te halen wat ze gekocht hadden. Over de tocht op de Pakjesboot meer in een volgend log.

Leave a Reply

