Balans hervinden

Terugkijkende naar mijn blogje van gisteren zie ik een behoorlijke chaos. Nou, die is er nog steeds. Ik moet duidelijk een lijstje maken, en afstrepen, en dan deel voor deel, stukje voor stukje, lukt het om de lijst af te werken. Als ik dan naar de lijst van Rose en mijzelf van vanmorgen kijk hebben we toch wel weer het een en ander gedaan. Gisteren twee pakketten de deur uit, en vandaag wederom 1 pakket met drie artikelen. Chaos In het verleden duur betaalde zaken, maar nu, al jaren buiten gebruik, had ik niet gedacht die spullen nog kwijt te raken, en dan toch weer € 55,- kunnen overmaken naar onze verhuispot. Dat voelt goed. Voor de rest lagen er een aantal zaken te wachten die we vorige week hadden besproken op het Breedoverleg van de Wereldwinkel. We hebben wat etalagemateriaal besteld vanmorgen en ook wierrook besteld, een artikel waar toch vrij veel vraag naar is. Er was ook weer een krantje wat ons een zogenaamde prachtaanbieding deed, en een heel breed bereik over Schiedam zou hebben. Nou het krantje heeft onze brievenbus de afgelopen 14 jaar niet eenmaal bereikt, dus heb ik zelfs zonder overleg met de rest van het bestuur besloten er niets mee te doen. Vervolgens aan een heleboel Wereldwinkelmedewerkers opnieuw de foto’s verzonden van het uitje naar de Hortus in Leiden. Hortus_leiden Dit karwei had ik eerder al gedaan, maar van veel medewerkers kwam een foutmelding. Nu heb ik de foto’s in twintig mailtjes verdeeld, omdat kennelijk veel mailboxen niet meer dan 10 foto’s tegelijk aankunnen. Al twaalf zaken weggekruist en afgewerkt. dat schiet lekker op. Ik mag vandaag i.v.m. de operatie van afgelopen vrijdag natuurlijk nog niet zwemmen, en daardoor had ik meer tijd. Ik heb ook het Erasmus nog aan de telefoon gehad, en de eerste Calciumwaarde was 2.28 en dat was volgens de nurse practitioner prachtig. Het duid er in ieder geval op dat de andere bijschildklieren hun werk toch gaan doen. Ik heb nog wel last van flink wat  tintelingen in mijn vingers, maar dat kan ook komen doordat de calciumaanmaak nu wat aan het normaliseren is.

Wat mijn gevoel betreft. Ik ben nog steeds snel in paniek, kan me slecht concentreren, ben met duizend en een dingen tegelijk bezig. Mijn bui is vandaag iets beter dan gisteren. In een gesprek gisteren met Rose, heb ik besloten, dat ik voor elke reactie eerst tot twintig tel, en vandaag merk ik dat dit voor onze verstandhouding wel beter is. Het vreemde is dat welke verschijnselen horen nu waarbij. Ik transpireer natuurlijk altijd al overmatig, en nu bij momenten ben Douche ik nog net geen douche. Concentreren is sinds het gebruik van de Prednison verslechterd, maar lijkt nu nog veel meer gestoord. Ik moet zorgen dat ik mijn voeten op de grond hou, maar ik ben zo ontzettend duizelig, dat ik me regelmatig moet vasthouden aan Rose. Die houd wel van vastgehouden worden, maar haar evenwicht is ook niet al te best, dus balanceren we zo nu en dan gezellig samen. Rose gaat vanavond weer naar school. Ik ben benieuwd hoe ze terugkomt. Het hangt erg van de opdrachten en de sfeer af.

Tijdens het schrijven gaat de telefoon, de telefoon die we puur voor de advertenties gebruiken, en ja hoor, een nieuwe klant. In dit geval voor de Zippo aansteker. We hebben er meerdere opstaan, maar er is belangstelling voor de Harley Davidson Zippo.06a_zippo_aansteker_harley_daidson_  Ik heb deze in 2001 van Rose gekregen toe er een aanbieding was bij Tabakshandel Janse op de Broersvest. Ik zie zelfs dat het bonnetje er nog van is. Met twintig procent korting heeft Rose er toen 105,76 gulden voor betaald. De persoon komt er vanavond naar kijken. Eigenlijk gaat hij volledig nieuw de deur uit, want ik ben intussen een dikke zes en een half jaar gestopt. Ben benieuwd of deze er vanavond nog uit gaat. Ik ga nu met Rose even wat inkopen doen voor het avondeten en ga dan weer dik een uur slapen. 

Leave a Reply

