Pas op de plaats

Ik doe een poging te omschrijven wat ik momenteel voel. Ik flits van gedachte naar gedachte. Ik concentreer me even op iets en twee minuten later zit ik toch iets anders te doen. In het hier en nu blijven, en me concentreren op wat ik doe, en mijn ademhaling is dan mijn devies. Maar ook dit werkt niet. Ik weet niet waar ik met mezelf aan toe ben. Ik heb vandaag gekookt, en het resultaat was perfect, maar ik kon er eigenlijk niet van genieten. Ik ben gewoon van de kook. Als ik schrijf sla ik letters over. Ik ben duizelig, en wankel. Er zit om de haverklap een felle pijn in mijn schouders en nek, zonder dat ik die belast. Ik poog steeds te gaan verzitten en te veranderen van houding, maar die pijn blijft terugkomen. Ik voel me benauwd. De tintelingen in mijn vingers en om mijn mond zijn minder maar komen nog steeds wel terug. Als begeleider denk ik bij zulke klachten altijd aan hyperventilatie, en ja zeker, die momenten heb ik ook. Al helpen de ademhalingsoefeningen daar meestal goed bij. Zenuwtrekjes voel ik overal. Wat doet een hormoonhuishouding eigenlijk met je? Wat komt nu van de operatie? So_hotWaar komt wat vandaan? Op het ogenblik is alles weer onzeker, en dat is gewoon niet goed voor me. Ik weet op het ogenblik even niet waar ik aan toe ben. Het gedachtengeflits blijft aanhouden, en het kost me moeite om daar niet helemaal horendol van te worden. Ik volg de adviezen van Rose en mijn omgeving. Dus ik houd nu pas op de plaats. Vertel me alleen niet dat dit gemakkelijk is. Ik wil me niet ergeren, maar doe dat dus toch. is het een aanval van zelfmeelij? Nee, ik geloof het niet, alleen ik wil door, en dat gaat niet.

Rose las even wat ik schreef, en zei: "ik wou dat ik het vijf minuutjes van je over kon nemen". Lief hé!! Ik bof maar met haar. Later meer muizenissen van Hot.  

Leave a Reply

