Conditiezwemmen

Gisteren, na het slapen, nog even gekeken of alle voorbereidingen voor de Algemene Ledenvergadering van de Wereldwinkel schiedam gedaan waren. Rose had alle pakketjes in de boodschappenkar gestopt, en was druk bezig met het klaarmaken van de lekkere hapjes voor bij de tweede helft van de vergadering. Ik had nog even snel een afspraak met Bert, mijn fysiotherapeutFysio_kraken http://www.fysiotherapieschiedam.nl/ , en deze heeft me stevig onder handen genomen. Toen ik daar was keken zijn vrouw Joyce en ik even naar een stukje op weblog, dat over de kerstgrot bij de Wereldwinkel, en daar constateerde ik dat de laatst geschreven stukjes in grote haast geschreven zijn. Dat blijkt wel uit heel veel slordige en ongerepareerde foutjes. Ondertussen de meest opvallende even bijgewerkt. Wel kun je hieruit mijn gejaagdheid goed lezen, en die is toch langzamerhand aan het verminderen. De vergadering verliep uiteindelijk uitstekend. Er was een grote opkomst, en de sfeer was kordaat en snel, maar op een vriendelijke wijze. Op het afspreken van een datum voor de volgende vergadering na is alles besproken. Iedereen was inclusief opruimen toch zo rond 23.00u weer in staat huiswaarts te gaan. Ik merkte toch wel dat ik gespannen was geweest. Het was uiteindelijk mijn eerste grote algemene ledenvergadering, en het duurde ook nog een behoorlijke tijd voordat ik tot slapen in staat was. Het was overigens wel een heel gezellig einde van de dag, en dat met best wel een trots gevoel.

Nou ben ik natuurlijk nog vrij nieuw in het bestuur, en juist nu lopen we als bestuur tegen een probleem op. De gemiddelde leeftijd van de vrijwilligers ligt knap hoog. Ik denk zo rond de 59/60 jaar oud. Al die mensen hebben specifieke taken. Zoals bij de meeste verenigingen hebben we ook een voorzitter, een secretaris, een penningmeester, en een manus van alles. Nu is een van onze mensen, de financiëel medewerker stevig aan het stoeien met de gezondheid, en daar komt de kwetsbaarheid ineens boven drijven. Ten eerste loopt de stapel rekeningen en betalingen op, maar ook niemand uit het bestuur is thuis in het systeem wat onze penningmeesteres hanteerd, en/of in staat om met haar computer te werken. Ik heb vandaag maar een mailtje naar haar man gestuurd of hij met ons wil meedenken. We willen nl. wel zien te voorkomen dat als ze zometeen weer thuis is ze geconfronteerd word met een enorme stapel werk.Zwembad_huize_frankeland

Vandaag in de regen een snel blok Sterrebos met Jesse gedaan. Ik mocht vandaag voor het eerst weer zwemmen, en aangezien mijn conditie erg belazerd is wilde ik daar graag naartoe. We hebben een snel ontbijt naar binnengewerkt, en daarna ben ik gauw naar huize Frankeland gelopen, waar de oefengroep me van harte verwelkomden. Het uurtje zwemmen bleek wel een behoorlijke aanslag, want ik was na afloop hijgerig en uitgeput. Thuis m.b.v. een koffie verkeerd snel weer een beetje op adem gekomen alvorens de overgebleven kerstpakketjes naar de WW te brengen. Toen nog boodschappen doen want ik wilde koken vandaag, om Rose eens te verwennen, en dat is goed gelukt. Nu is Rose naar de SKVR. Ze heeft allerlei materialen meegenomen om mee te experimenteren vanavond op school. De laaste schoolavond van het jaar. Ben benieuwd hoe ze thuiskomt en met welke verhalen. Hierover later meer.

Leave a Reply

