Oude liefdes roesten niet

Hot zit nu naast me de laatste kerstkaarten te schrijven en deze via de mail te verzenden. We gebruiken hier Hallmark voor. Een leuk programma met originele animatiekaarten. Wij beiden houden van tekenfilms en strips, vandaar.01_crumb  Kijk maar even op hun site en je snapt wat ik bedoel. Zo hebben wij gisteren een tekenfilm cadeau gekregen van Ard en Wendy terwijl wij op verjaardagsbezoek waren. 02_crumb Het is In de Ban van de ring geschreven door Tolkien. Ik was vergeten dat deze bestond maar warempel de herinneringen kwamen terug terwijl we ernaar aan ‘t kijken waren. Het is gemaakt door Bakshi en geheel op zijn eigen wijze vorm gegeven. 03_crumb Het is een combi tussen tekenfilm en echte film waarbij, vermoed ik, op de negatieven getekend is. Hij heeft ook de film Frits the cat, die uit de pen van R. Crumb ontsproten is http://www.ralphbakshi.com/  http://www.crumbproducts.com/  Ik heb deze vorm van stripverhalen of cartoons zoals ze in the States heten leren waarderen toen ik daar nog woonde met mijn familie. Ik was en ben de jongste en had nog 3 oudere broers en zus boven me en mijn broers kochten deze comics o.a. Mad, die ik dus ook stiekum las. http://www.dccomics.com/mad/  De schrijvers en tekenaars creëren hier een volkomen absurdistische wereld en een behoorlijke ziekelijke vorm van humor, hetgeen me dus aanspreekt. Je moet dan ook bedenken dat dit zich afspeelde in de late 50tiger en begin 60ger jaren toen alles nog fatsoelijk en correct leek. Ik ben van nature nogal, hoe zal ik het zeggen, eigenwijs. Dat laatste bevalt me goed want hoe en wat je ook doet er zijn altijd wat mensen die wat te mekkeren hebben dus ik ga liever mijn eigen gang, dat gekrakeel komt toch.

2 comments on “Oude liefdes roesten niet

  1. Hot says:

    Wat maakt die Robert Crumb toch leuke en ondeugende tekeningen. Je hebt leuke gekozen Rose.

Leave a Reply

