Opgaande lijn

Beste lezers, ik had vandaag een gesprek met mijn behandelend arts. Het zijn de laatste weken van het huidige Oude_vlietlandzkh_schiedam_2 ziekenhuis in Schiedam. Mijn volgende bezoek zal in het nieuwe Vlietlandziekenhuis zijn. Nieuwe_vlietland_ziekenhuis_schie_2 De dokter was mooi op tijd. Rose was mee, en we kregen nog geen 5 minuten de tijd om in ons krantje te lezen. Meestal loopt zijn spreekuur uit,omdat hij royaal tijd besteed aan zijn patiënten. Aangezien dat ook voor mij geld zal je mij daar niet snel over horen. Na binnenkomst en zijn vragen naar hoe het momenteel gaat, en of ik al geopereerd was, hebben we gezamenlijk de labuitslagen van de afgelopen maanden doorgenomen, en er was geen enkel rood cijfer meer bij, dus alle waarden zijn binnen de normen, dus inclusief mijn CK, mijn lever, mijn nieren, mijn calcium enz, enz. Hieruit vloeit voort dat ik vanaf morgen terugga qua Prednison naar 7,5mg. Mijn wekelijkse Chemo kuur moet ik voorlopig nog wel voortzetten, maar gaat het verder zoals het nu gaat, dan zal ook daar vanaf April 2009 de geleidelijke afbouw beginnen. Spiersamentrekkingen_2 Vervolgens hebben we het gehad over de levendigheid van al mijn zenuwen. De dokter gaf een volkomen begrijpelijke uitleg hiervoor. Doordat mijn lichaam gewend is geraakt aan grote hoeveelheden calcium, heeft het de nodige tijd nodig om zich aan te passen. Dit gebeurd door spiersamentrekkingen, en dat kan een behoorlijke tijd vergen. Ik kan hiervoor Magnesium_2 magnesium gaan gebruiken, maar dit adviseert hij niet, omdat deze klachten toch langzaam beter zullen worden. Geduld_2 Voorlopig kan ik wel beamen dat het minder word, maar het gaat wel erg langzaam. Op de schaal van 1 tot tien sta ik alweer een tijdje op een 7 á 8. Ik kan nauwelijks wachten tot het minder word. Hierop door bordurende gaf hij aan dat ik het voorlopig gewoon heel rustig zal moeten doen, en ik klaagde over mijn huidige conditie. De dr. gebruikte de term een conditie als een natte krant. Ik kende deze opmerking nog niet maar het klinkt wel leuk. Natte_krant_2 Werken moet ik voorlopig zeker niet. In eerste instantie heel langzaam onder toezicht weer wat oefeneningen gaan doen. I.o.m. de fysiotherapeut ga ik vragen of ik van tweemaal naar driemaal per week Onder_toezicht_2 mag/kan. Daarnaast lijkt het hem een goed idee om eventueel wat te gaan fietsen. Begin met 5 minuutjes rustig per dag, en dit dan heel langzaam op geleide van het beeld per minuut uitbreiden. Als ik zo lees wat hij daarover zei, dan gaat dit ook een lang verhaal worden. Daarna kwam het hoofdstuk pijn aan bod. De dr. denkt dat mijn huidige pijn in schouders, Geduld_3 nek, borst e.d. voortkomt uit spierpijn a.g.v. mijn zwemoefeningen. Ik weet het niet. Ik moet het wat hem betreft bij max 4 Paracetamol /codeïne1000/20/mg subs of Ibuprofen 500mg subs houden. Vervolgens kwam er nog een onderwerp aan bod. Mijn osteo porose, oftewel mijn kalkafbraak in mijn botten. Zijns inziens moet ik nu ik onder de 10 mg Prednison gekomen ben stoppen met de Fosamax, en ik heb gezien de huidige calciumwaarden ook geen behoefte aan Calci Chew of i.d. Hij vertelde ook dat gezien het huidige beeld ik ook niet meer wekelijks of tweewekelijks naar het lab hoef, maar eenmaal per 6 of 8 weken. Zijn er dan afwijkingen dan belt of e-mailt de dr. mij. Tot slot maakten we een afspraak voor 1 april 2009. Gewoon vreemd, maar wel positief geloof ik. Tot zover de update mijn gezondheid betreffende.

One comment on “Opgaande lijn

  1. juliette says:

    Joepie, goed nieuws ! Dat belooft een heel wat beter jaar te gaan worden dan het nu bijna afgelopen 2008.

Leave a Reply

