Nog even in 2008

01_nieuwe_haven_met_ijs_en_zon_om_0Nog even in het oude jaar een klein logje. Laat ik voor ik het vergeet iedereen een heel goed uiteinde van het jaar toewensen, en een heel tof en vooral gezond 2009. Ik heb er geen moeite mee om het jaar af te sluiten. Het zal een gedenkwaardig jaar blijven waarin veel gebeurd is, en waarin ik in de laatste maand toch even stabiliteit heb leren kennen. Op die manier beginnen we voorzichtig optimistisch aan het nieuwe jaar 2009. Ik hoop stabiel te blijven en mijn conditie weer een beetje te kunnen opvijzelen. Vanmorgen tijdens mijn zwemoefenuur heb ik daar alvast een sportief begin meegemaakt.

Gisteren tijdens de ochtendwandeling met Jesse, liep de dochter van Astrid mee, zij heet Irina, en Jesse heeft er definitief een grote speelse vriendin bij. 03_irina_en_jesse Ondanks de kou speelt zij fanatiek met Jesse, en zij vind dit heerlijk. Spelen, springen, stokjes gooien, ophalen en lekker opeten. Jesse is een echte Vester, ze is dol op hout, en vooral nu zo lekker knapperig en bevroren eet ze daar behoorlijk van. (de lucht binnenshuis is daardoor vaak niet te harden, maar ala, ik weet ook niet hoe haar hiermee te laten stoppen) Irina wilde gisteren na afloop van de wandeling wel even het IJs op, en Twister, hun hond sprong haar al gauw achterna, en ook 04_jesse_heeft_het_naar_haar_zin Jesse mocht aangelijnd wel even mee, en na een paar voorzichtige stapjes kreeg ze het al gauw naar haar zin. Vandaag idem dito. Wat wel een groot verschil is met vroeger, is dat als er toen ergens IJs lag, er ook volop schaatsers waren, en die staan nu allemaal kennelijk op de aangelegde binnenschaatsbaan bij het stadhuis. Daar is het zo druk dat men nauwelijks 30cm2 heeft per persoon. Hopeloos.

Rose en ik luisteren de laatste dagen veel naar radio twee. De Top 2000 is er al dagen op, en het is heerlijk om al die oude muziek weer te luisteren. Terwijl we luisteren hebben we meer dan 100 advertenties vervangen, en ook bijgeplaatst op andere verkoopsites. Alles bij elkaar groeit onze verhuispot nog steeds gestadig. Verder was er gisteren ook goed nieuws van Icesave, we hebben het geld weer in eigen beheer, en gelijk maar weer doorgesluisd naar een nog overeindstaande bank. Het gaf toch wel een gerust gevoel, zeker met een verhuizing voor de boeg. Verder speelt Rose veel spelletjes op Zylom. Ik voeg ook nog even de nieuwsbrief toe die ik vanmorgen kreeg toegestuurd van stichting beetje beter Download nieuwsbrief_december_2008.pdf . Hun zeer kleinschalige hulp aan kinderen op de vuilnisbelt blijf ik onder jullie(lezers) aandacht brengen. Ik wil gaan besluiten met een leuke foto van Jesse en Knul, die dikke vriendjes geworden zijn het afgelopen jaar, en de vrede die zij op hun kussen in onze serre laten zien mag een voorbeeld zijn voor de rest van onze aardkloot.02_20081227_knul_en_jesse

Leave a Reply

