Daar gaan we weer in het nieuwe jaar

Vandaag begon vroeg. Ik had gisteren een emailtje naar de huisartsHuisarts_5 Huisarts_2  gestuurd, en kreeg nog gisterenavond een tijd door om vanmorgen op het spreekuur te komen, voor een dubbele afspraak. Dat was echter wel vroeg. Ik vind het zo handig dat we nu gewoon per mail zo’n bezoek kunnen voorbereiden, en dat maakt zulke afspraken veel effectiever, sneller en ook voor de dokter is het handig, want zoals in dit geval had hij zijn gedachten er al over laten gaan. Per vandaag ga ik aan een nieuwe pijnstiller ernaast beginnen omdat de pijn eigenlijk nog steeds op de voorgrond staat. Ik heb er nu een genomen, en die lijkt al te werken. Eerste indruk positief dus. Rose en ik hebben de bijsluiter goed gelezen, en Rose was niet positief, maar als dit middel werkt, het is Zaldiar Zaldiar is een combinatie van 325mg Paracetamol en 37.5mg tramadol. Het is geïndiceerd voor behandeling van acute pijn en acute pijn in chronische aandoeningen. De effectiviteit is vergelijkbaar met 50mg tramadol en wordt beter verdragen. Zaldiar ® (paracetamol en tramadol) is een pijnstiller die in 2003 op de markt is gebracht.
Zaldiar ® wordt voorgeschreven bij patiënten met matig tot ernstige pijnklachten. Doseringsadvies: 3 tot 4 maal daags 1 à 2 tabletten.
overigens, dan is dat voor mij de hoofdzaak. Eerst maar eens twee weken uitproberen. Verder heb ik twee verwijzingen. Ik heb daar al telefonisch contact mee gelegd, en vooral met Medisch Centrum Back-Up http://www.mc-back-up.nl/ , daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Ik ga daar naar toe om onder toezicht, heel langzaam, en zonder forceren, aan mijn conditie te gaan werken. Ik ben benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien. Wat Jasper onze huisarts vertelde, gaan de mensen daar samen met de patiënt een behandelplan samenstellen. Het gaat om een sportcentrum opgericht door twee roeiers uit de ploeg die in Moskou op de Olympische spelen goud won met de mannen 8. Na dit geslaagde bezoek aan de huisarts ben ik Rose en Jesse gaan opzoeken die met ons bekende clubje al aan het wandelen waren in het Sterrebos. Pas na tienen kwamen we thuis voor een ontbijt, en daar waren we dan ook ernstig aan toe.

Ondertussen uren verder. Tijdens het schrijven kwamen er telefoontjes, moesten we naar de tandarts voor de Tandartscontrole halfjaarlijkse controle, hebben we weer het een en ander kortgesloten betreffend de spullen die we aan het verkopen zijn, ligt alle kerstversiering inclusief alle lampjes en de boom weer onder ons bed, hebben we gestofzuigd, afgewassen,enz enz. Ik heb inmiddels ook een afspraak voor een kennismakingsgesprek met een psychotherapeute om eens te kijken of deze frisse ideeën heeft om nog beter te leren omgaan met mijn emoties, spanningen, de verliezen die bij het leven van een chronisch zieke spelen, de onzekerheden op het gebied van gezondheid, huis, werk, inkomen e.d. Ik merk dat ik mede door de medicatie over het algemeen toch veranderd ben, emotioneler, heftiger(en ik kon er al wat van), en druk bezig ben met het leren kennen van mijn soms hele leuke, maar ook wel heel vervelende nieuwe eigenschappen. Ik denk dat het handig is als ik hierbij ook gewoon wat hulp inroep. Rose is door haar er zijn, en begrenzing een enorme steun, maar krijgt regelmatig toch ook heel veel over haar heen, en aangezien ik uiterst trots ben op het feit dat we al met het achtentwintigste jaar samen bezig zijn, ben ik ook zuinig op deze relatie, en wil ik dat graag zo houden.

Zo kwamen we terug van de tandarts, en ik was doodop, en zoals regelmatige lezers weten ga ik tegenwoordig als het maar enigzins kan, een uurtje slapen. Zo ook vandaag. Ik lag er pas om 15.45u in en had de wekker op 17.00uur gezet, en gezien alle drukte koste het moeite om alles direct los te laten, Uurtje_korter en ik had koude voeten, maar zo tegen 17.00u was het echt lekker warm en lekker in bed, en ging die wekker alweer. Ik ben dan toch niet direct wakker ook. Even een kopje soep gemaakt voor Rose en mijzelve tijdens het kijken naar Ready steady Cook, een uitermate leuk programma overigens http://readysteadycook.ten.com.au/ , en daarmee weer langzaam tot leven gekomen, en op temperatuur gekomen, want het is altijd knap koud als je uit bed komt, en zeker vandaag, met zo’n koude Oostenwind Oostenwind, BBrrr. Zo even liggen, en ik heb het echt nodig om de dag fatsoenlijk te kunnen voortzetten, haalt wel tijd van je dag af, en die tijd mis ik. Er komt minder uit mijn handen, de dagen zijn tekort voor alles wat ik wil en moet doen, maar het gaat geleidelijk aan wel wennen. Toch is het ondertussen alweer een dik uur later, na het eten dat ik kom tot verder schrijven. Etappes, ja, mijn dag bestaat tegenwoordig, net als deze brief uit etappes. Etappes Ik moet me steeds weer even extra concentreren om weer helemaal in mijn verhaal te komen, maar dat concentreren gaat de laatste tijd gelukkig ook weer wat beter. Ik ga wat plaatjes zoeken om mijn verhaal van Concentratie_2 vandaag wat te vermooien en dan ga ik afronden. Rose en ik gaan een Magnum nemen. Later meer. 

Leave a Reply

