Opnieuw kijkers op de Rotterdamsedijk

Vanmorgen om 10.45u stond onze makelaar weer voor de deur. Hij had afgelopen donderdag gemeld dat er weer nieuwe geïnteresseerden waren voor ons huis. Rose en ik zijn niet ontevreden. Het is al de vierde keer sinds ons huis te koop staat dat we kijkers hebben. Dit keer was het een jong stel, en ze zijn weg van het uitzicht voor en het uitzicht boven achter. Zie rustig even voor jezelf: https://www.eravoormij.nl/eravoormij/details.php?object=15098B85527 De puinzooi achter het restaurant Mega en achter de Griek is echter nog steeds heel erg, en dat maakte natuurlijk geen goede indruk. Ik heb nu al sinds de opening doorgegeven dat ze hier iets aan moeten doen, en iedere keer zeggen ze dit te doen, maar doen, ho maar. Deze kijkers hebben echter geen haast, kijken nog wel even door, maar de plek hier midden in het centrum vinden ze wel aantrekkelijk, dus deze keer is er geen definitief nee uitgesproken. Wie weet.

Het huis is gisteren door hoofdzakelijk Rose weer hartstikke schoongemaakt. Ik heb gezorgd voor makkelijke werkomstandigheden. Ik ben alleen Jesse gaan uitlaten, ben ook voor het eerst sinds mijn koortsaanval weer wezen oefenzwemmen, had een fijn, en open intake gesprek ‘s middags om 15.00u en daarna een samenkomst met mijn collega’s, om te vieren dat een van mijn collega’s, Nicolette, nu al dik twaalf en een half jaar consequent te laat komt. Flauwe kul natuurlijk, al is dit wel een van haar consequenste eigenschappen. Het was een gezellige bijeenkomst bij ‘t Paard op de Hoogstraat. Vroeger kwamen Rose en ik hier vaak. Het was een gezellige leuke en betaalbare zaak, waar je eigenlijk altijd voor een zeer betaalbare prijs goed, voldoende en lekker eten kon. tegenwoordig, eigenlijk sinds de eigenaar als kok de keuken in ging is het helemaal niks meer. De porties zijn klein, het is niet af, of er ontbreekt een salade, of een andere keer net de groente, en de glazen zijn strikt te laag gevuld, en te hoog geprijsd. Ook de inrichting is volledig in de vorige eeuw blijven steken, en er werd nauwelijks gestookt. Desalniettemin hebben we het er wel gezellig gehad, en nu in het kader van het feestje werd de rekening nog door mijn baas voldaan ook, dus dan kunnen we ook niet klagen.

Het zwemmen ging ookk weer lekker, al sta ik nu weer stijf van de spierpijn, ondanks dat ik het heel rustig aan gedaan heb. Wel heb ik na afloop thuis nog een tijd op mijn knieën gelegen om de vloer van onze huiskamer te dweilen, en dat zal ik ook nog wel voelen. Gisterenavond waren zowel Rose als ik erg tevreden over de dag. Het huis zag er weer goed uit, en we waren allebei goed moe en hebben voor X factor even lekker zitten/liggen bijkomen. Wat ook wel leuk was dat ‘s middags een echte verzamelaar onze oude Aristona buizen/lampen radio met ingebouwde pick-up is komen halen. Die hebben we dus ook weer verkocht. Ik heb nog even snel het oude boekje ingescanned, want anders hebben we helemaal geen tastbare herinneringen meer.Aristona_8014a_gebr_aanw Het was een prachtapparaat, en het is leuk dat deze verzamelaar hem helemaal uit elkaar gaat halen en hem daarna weer helemaal in elkaar zetten. ooit had ik ook het idee dat te gaan doen, maar zoals bij veel voornemens blijft daar weinig van over. Mijn dagen zijn toch al veel te kort, en ik had er toch veel te weinig verstand van. Het enorme ding, wat je gewoon niet kunt vergelijken met iets heden ten dages, is lekker de deur uit. Evenals de vier zwarte krakende leren regisseurstoelen die we nog hadden006_wervelwind_abstract_werk_van__2 staan, omdat we in december 2008 op de zaterdag Blaakmarkt in Rotterdam nieuwe eetkamerstoelen uit de vijftiger jaren gekocht hebben. Er zou nog iemand voor komen kijken maar die is niet op komen dagen, en aangezien we er enkele jaren geleden € 5,- per stuk voor hebben betaald, hebben we ons verlies maar genomen, en dat werd weer goed gemaakt door de verkoop van de radio pick-up. Ze waren snel weg nadat we ze langs de straat hadden gezet. De nieuwe eigenaars kunnen er nog jaren heerlijk op verder kraken. Er zou vanmorgen ook nog iemand komen voor het schilderij van Harry van der Veen. Deze heer had € 100,- geboden, maar het schilderij vond hij op de foto mooier dan in werkelijkheid, dus dat ging niet door. Mocht je als lezer geïnteresseerd zijn, schrijf ons rustig een mailtje.

Vanmiddag krijgen we eters. Het hoofdbestanddeel van het eten is al klaar, en tijdens het sudderen rook het huis zalig. Het heeft me nu bij wijze van spreken het water al in de mond doen lopen. dat wordt smikkelen en smullen. Verslag volgt. Ik ga nu een uurtje pitten. 

Leave a Reply

