Afscheid van m'n peut

Normalerwijze gebruik ik de kleuren van de letters van dit blog om m’n gevoelens te uiten. Alleen deze kleur dekt de lading niet. Als ik kon kiezen was het een warme felle kleur om te tonen dat ik reuze in mijn sas ben. Ik heb vandaag dus zoals de titel van dit blogje luidt afscheid genomen van m’n peut. Het was heerlijk toeven met haar.03_emoties Ze was er helemaal voor mij alleen. Niets meedenken, niet meeleven met de personen waarmee ik het moeilijk heb. Ze was verontwaardigd, meelevend met mij en was om den drommel niet bang van me als ik briesend en woedend voor haar stond. Ze zat daar met en blik van kom maar op, laat je gaan, je woede en verdriet mogen er zijn.02_emoties Het is een pittige vrouw die wel tegen emoties kan en wanneer ik deze niet kon uiten sleurde ze deze gevoelens er bij mij uit.  Dit was mijn plekje om al deze emoties te uiten toen ik ook die nog niet kwijt kon bij mijn geliefde Hot. Heel langzamerhand heb ik geleerd mijn grenzen te stellen en niet meegezogen te worden door en bij de emoties van Hot. Daardoor kon ik er voor hem zijn als hij mij nodig heeft zonder die dingen te vragen van zoiets als en ik dan, waar kan ik dit kwijt? Hot begint nu ook de zegeningen te ervaren nu ik zo regelmatig neen zeg, hier ga ik niet aan mee doen, dit is mijn grens en de ruzies duren nu veel korter en dat spaart ons beiden energie die ik gebruik voor het maken van mijn werk en hij bij zijn beslommeringen. Het afscheid was warm en de deur is absoluut niet gesloten wanneer ik haar weer nodig heb, je weet nooit wat er kan of gaat gebeuren.

Leave a Reply

