Een voor een, dag voor dag.

Soms heb je een agenda, zo vol, dat het je even tegen staat. Zondag keek ik inderdaad even tussendoor op onze wc agenda, en schrok behoorlijk. Iedere dag, tot en met de eerste februari staat vol. Nou merk ik wel dat als je gewoon dag voor dag ingaat, dat het allemaal best wel meevalt, maar ik voel me goed, maar wil tegelijkertijd voorzichtig blijven. Regelmatige lezers weten dat ik me al snel forceer, en dan ben ik er ineens weer een hele tijd uit. Maandag had ik een prima dag, en een avonddienst met Meertje. Gisteren had ik officieel vrij, maar ‘s middags een vergadering van de AGIM. We hadden heel wat te bespreken dus liep die vergadering uit en was ik toch pas om 17.30u terug. Doordat die vergadering precies gepland was tijdens mijn rustuur, was ik helemaal op apegapen. Gevolg dat ik al vlak na het eten zat te knikkebollen voor de TV. Ook heb ik gisteren de notulen gemaakt, en die hebben dus nog uitwerking nodig. Ik zie wel wanneer het daarvan komt. Vandaag lukte het opstaan goed. We liepen uiteindelijk om 08.02u al de deur uit met Jesse en Rose richting het Sterrebos. Aldaar was het bere gezellig, al liet Jesse weer eens gedrag zien wat ze vast vaker doet, maar wat ik beslist niet wil zien. Beesten hebben van die gewoontes waar je als mens gemakkelijk van over je nek gaat, en zeker als je het ziet gebeuren voor je ontbijt. Ons hier maar snel overheen gezet. Na drie rondes alle honden voorzien van een stuk gedroogde long, en snel naar huis voor ons ontbijt. Om half elf, snel mijn zwembroek aangetrokken en richting huize Frankeland voor een uurtje oefenzwemmen. Aldaar hebben ze maar vier kleine hokjes, en als ik me van te voren heb omgekleed, dan scheelt me dat al snel 5 á 10 minuten zwemmen, en ik wil er zo lang mogelijk gebruik van maken. na afloop snel een kopje koffie(dat hoort erbij) en uithijgen. Nog nat van het aankleden in zo’n super gestookte omgeving en naar huis, waar Rose snel een koffie verkeerd voor me neer zette, en nu dus even snel een blogje. Ovchipkaart Rose heeft haar NS OV chipkaart nog nooit gebruikt, en moet vanavond weer richting school, en dat gaat alleen per metro, en R’dam stopt in de Metro als eerste met de strippenkaart, en zodoende zit er ook nog geen tegoed op. Het idiote is dat we nu zometeen helemaal naar het station Schiedam Centrum moeten om die kaart te gaan opladen. Het is ridicuul dat er zo weinig oplaad plaatsen zijn. We waren gisteren nog even bij tabakszaak Janse op de Broersvest, en die zei dat er wel een oplaadpunt bij hem in de zaak komt, maar dat de levering al een tiental malen is uitgesteld, en dat het nu op zijn vroegst eind maart wordt. Ik vind dat opladen van die kaart overigens een gevaarlijke zaak. Je moet zowel je betaalpas als je chipkaart open en bloot in het apparaat leggen, dan allerlei handelingen verrichten, en dan een tijdje later kun je ze er weer uithalen. Al die tijd ben je extreem kwetsbaar voor mensen die je kwaad toewensen, en controleurs, of die lui met een V op hun revers zie je nauwelijks. Hier heb ik eigenlijk ook nog maar weinig van gehoord. Als we op tijd terugzijn dan ga ik snel nog een uurtje slapen voordat ik naar mijn werk ga. Ik draai vanavond een dienst met Henk. Zo vol als deze dag ziet de hele week eruit, maar ik blijf voorlopig even bij vandaag, en dan zien we wel waar het schip strand. Ik hoop alleen dat ik met niet weer op zondagmorgen ziek hoef te melden, want dan heb ik er niet alleen last van maar mijn collega’s ook. Zo de koffie is op, dus gaan we snel richting Station. Later meer.

Leave a Reply

