Prachtig werkstuk

Toen mijn dienst er gisterenavond om 23.05uur op zat, stond Rose samen met Jesse voor de deur. Rose was naar school geweest, en vertelde al een leuke avond te hebben gehad. Ze had me de afgelopen weken al op enthousiaste Attentie wijze verteld over waar ze op school mee bezig was, maar ik had het nog niet gezien dus. Daar komt nog bij dat iets vertellen nog iets heel anders is dan het zien. Bij thuiskomst zijn we snel naar boven richting ons bed gegaan, maar al gauw maakte ze me zo nieuwsgierig dat ik het werkstuk toch maar weer beneden ben gaan halen. Hoe zal ik het eens omschrijven, want ik ben er helemaal weg van. Het lijken twee werkstukken die op elkaar liggen, maar toch verbinding naar elkaar hebben. Een echte collage dus, maar dan uit een stuk. Het bovenopliggende deel lijkt uit elkaar getrokken te worden. Het onderliggende is strak, en in zwart wit, het bovenste deel is soft pastel, lekker chaotisch, maar samen zit er een verhaal in. Die chaos en de strakte dat gaat heel mooi samen, en past Attentie_2ook mooi bij Roses huidige gevoel. Sterk, en stevig, na een periode van wanorde, nieuwheden, teleurstelling, aanpassing, emoties en volop lering. Het heeft ook een prachtige symbolische naam gekregen. "Juus". Rose legt een dezer dagen de laatste hand eraan, dus kan ik er hier nu nog geen foto van laten zien. we gaan vandaag wel gelijk een hele grote wissellijst halen, want het is een groot werkstuk, zo’n 100x70cm. Kortom de nieuwsgierigen onder jullie zullen nog even geduld moeten hebben. We hebben er gisterenavond nog lang van genoten. Wij al wel.

Leave a Reply

