Hard aan het werk

Vanmiddag was ik om 16.30u op mijn werk. Ik trof daar Mirjam. De overdracht nam geen 5 minuten in beslag, want het merendeel van de patiënten is met verlof. Mirjam had zojuist negen maaltijden in de oven gestopt, en die waren keurig om 17.30u warm. Geezamenlijk met de 6 mannelijke patiënten gegeten. Er was voldoende om mee te eten. Ik had gekookte aardappels, een bal gehakt (officieel een Bretonse bal), Instellingskeuken en gekookte postelein. Zoals gewoonlijk vooraf gegaan door een redelijk smakend, maar niet nader te omschrijven gebonden soepje, en met een klein yoghurtje als toetje. De meesten hadden het zelfde, alleen waren er sommige met rode bietjes als groente, en gebakken aardappels i.p.v gekookte. Het eten is redelijk, maar wordt van het verwarmen in de oven natuurlijk niet beter. Het eten komt iedere dag van "huize Frankeland".Huize_frankeland  Het is in ieder geval beter dan de maaltijden die we eerst van apetito kregen. Na de maaltijd heb ik mijn collega Mirjam naar huis gestuurd. Het is zo rustig dat ik dit in mijn eentje ook wel aan kan. De aanwezigen brengen het merendeel van de tijd door in de rookkamer, en daar kom ik sinds zeseneenhalfjaar niet meer. Daardoor mis je wel veel contacten, Apetitoen info, maar ik ga daar toch echt niet meer tussen zitten of staan. Er zijn sinds woensdag wel weer drie nieuwe mensen opgenomen, maar stuk voor stuk zijn het oude bekenden. Ik heb ondertussen mijn administratie van de AGIM afgemaakt, de notulen van de laatste vergadering nog bijgewerkt, en de nieuw uitgekomen dienstlijst ingeschreven in mijn agenda. Nu heb ik geen achterstallig werk meer en heb alles ook al bijgelezen. Zodoende dat ik naast ieder uur een keer op Lotte onze kleindochter stemmen, nu tijd heb voor een blogje. Ik zag zojuist dat ze gezakt is naar de 8ste plaats, dus moet er nog flink gestemd worden. http://www.wineenfotoshoot.nl/stem/13373 . Zo nu ga ik eerst alle sprankelende gebeurtenissen maar eens rapporteren, de dagstaat maken, en dan schiet de dienst alweer aardig op. De eersten hebben hun avondmedicatie alweer gehaald, en zijn richting bed vertrokken.

One comment on “Hard aan het werk

  1. Diana says:

    Zo, nu durf ik een reactie te plaatsen, ik heb zojuist op jullie kleindochter gestemd… Ik hoop dat je knie weer wat beter gaat, zoniet, laat het me dan even weten. Dan kan ik de hond nog even schoppen!

    Opoe

Leave a Reply

