Hello's en Goodbye's

Ik ben er niet altijd van bewust dat ik deze woorden vele malen ervaar. Het is niet altijd serieus maar soms is het diep en diep tragisch tot een blije hello. Zo ben ik vanmorgen naar de tandarts gegaan en nam afscheid van 2 oude vullingen en kreeg weer 2 nieuwe in. Hé? Ik snap het maar toch die vullingen, had ik ze niet dan was eten toch niet zo vreugdevol als het nu is. Zo hebben we French sister verwelkomt en zij neemt een paar dagen in persoon deel aan ons leven. We zijn naar het diamanten huwelijks feest van een broer van de moeder van French sister en Hot. Dit waren heel veel hello’s en goodbye’s in een middag gestopt.01  Het was leuk want meestal ontmoet ik deze families met een kist in het midden en nu konden we schuldloos genieten. Zo hebben we twee kleine meisjes kunnen verwelkomen en afscheid moeten nemen van een van die kleine meisjes, ook al leven ze in een ander land. We hebben gisteren ook bezoek gehad van 2 vrienden uit Zandvoort en weer lekker bijgekletst boven een lekkere soep die Hot met veel inspiratie heeft gemaakt. We aten een zalige koolsoep, het recept komt uit Zwitserland.04_2  Zo liep ik ook een paar dagen geleden met Jesse die vond dat ik een frisse neus moest halen in het park vlak bij ons thuis. Er liep een lange slungel nogal gehaast naar me toe en die vroeg me of ik iemand z’n pols kon meten. Na mijn bevestigend antwoord nam hij me mee naar zijn thuis terwijl hij tussen neus en lippen vertelde dat hij dacht dat zijn vader dood in zijn stoel lag maar hij wou zekerheid hebben. Ik ging naar binnen en zag meteen dat hij gelijk had maar voor Johan nam ik toch even de pols en de oude man was al dood. Ik liet Johan 112 bellen en hij zei dat hij het alleen wel af kon. Dit was wel een heel korte kennismaking en afscheid. Ik hoorde ook dat het huis aan de bank moest worden verkocht en nu is Johan bijna dakloos. Ik hoop dat hij steun gaat krijgen van zijn familie.

Nu even heel iets anders. Het recept van de koolsoep. 1 groen of witte kool ca. 500 gr., 1 el. bruine suiker, 40 gr. boter, 60 gr. bloem, 1 l. bouillon, peper, zout, 1/2 l. melk, 200 gr. in stukjes gesneden (cervelaat) worst.

Verwijder de buitenste bladeren van de kool en snij die fijn, maar niet te fijn. We willen nog een bite behouden. Fruit de kool met de bruine suiker 5 min. in de boter. Roer de bloem erdoor. Giet de bouillon er geleidelijk bij  en laat de soep een half uur zachtjes koken. Korter is beter voor die al genoemde bite. Proef of er peper en zout bij moet. Doe er vlak voor het opscheppen de melk en worstblokjes erdoor en laat alles door en door warm worden maar laat de soep niet meer koken. Je kunt er sneetjes roggebrood met gekruide smeerkaas erbij eten. Eet smakelijk.

Leave a Reply

