Wanneer we wonen in een wolk

Soms word ik wakker en kijk naar buiten. Niks nieuws onder de zon zul je denken, maar de zon is er niet. Alles is nat! De bomen zijn nat, de huizen zijn nat, de mensen en beesten zijn nat de lucht is nat en soms. héél soms zijn mijn wangen nat. Soms loop ik op wolken.02_wolken  Wolken, meestal hou ik van ze vooral in de zomer, dan lig ik op mijn rug en kijk naar boven en zie allerlei fantasie beesten, ietsen. Het hangt er vanaf of ik me speels voel. Wanneer ik het druk heb komt er helemaal niets van dit alles. Dan ren ik en draaf ik in het rond en  dan kijk ik in een tunnel en zie alleen wat ik wil zien. Soms kom ik bekenden tegen, zoals laatst schijn ik Fia tegen gekomen zijn maar dit is van horen zeggen. Ze belde Hot op en vertelde dit aan hem. Hij zei dus dat dit normaal is voor mij en dat ik dan ook in staat ben om langs hem heen te hollen zonder dat ik hem zie. Dat is waarom ik nooit een rijbewijs heb gehaald, ik ben in staat een bocht door te gaan en dwars over iemand heen te rijden. En dat mag niet volgens de wet. Wanneer ik in z’n wolken dag beland dan zoek ik het zonnetje thuis op.(De gebruikte foto komt van Google en is van Netraam.eu). Ik ga lezen, weblogs schrijven en mijn werk van de woensdagavond inscannen. We hebben laatst een groot thema in ontvangst mogen nemen. Ik vind hem zo mooi, ik kan het niet laten! Deze keer is het "Sporen ":

Sporen.

Sporenanalyse.

Sporendoosje.

Sporenelementen.

Sporenplanten.

Sporenzakje.

Sporenfossiel.

Sporenhoopje.

Sporen van het paard.

Sporen van het beleg van ‘s-Hertogenbosch.

Sporenschildpad.

Sporen 11x.

Sporen die wij achterlaten cq achter gelaten hebben.

Sporen die anderen op onze ziel achtergelaten hebben.

Sporen van onze opvoeding.

Sporen van onze afkomst.

Sporen die, die kast achterlaat wanneer wij hem, na jaren, verschuiven.

Karresporen, bandesporen, remsporen.

Dan gaan we schetsen, proeven, kijken. Kort gezegd spelen. De week daarop kreeg ik het idee om met mijn handen te gaan werken. 02a_handpalmcreatuur Letterlijk want ook mijn handen vertonen sporen. 01a_handpalmen Verfrolletjes en blaadjes gekocht, wat oud papier gepakt en daarmee verfde ik mijn handpalmen die ik op het papier drukte en zo dus sporen achterliet. Ook had ik een paar velletjes vynil gepakt die ik al eens had besneden en speelde daar ook mee. Nico vond het een toch wel een orgineel idee want, zo verteld hij, onze handen laten onzichtbare sporen achter en hij vond mijn inval grappig. Dus nu tijdens het schrijven van dit stukje en ook het inscannen en plaatsen van deze werkstukjes voel ik me toch een beetje zonnig. 03c_ander_hanpalmwezen Ik ga verder met dit thema, alleen wanneer ik met groter papier ga werken dan moet Hot er aan geloven want zijn handen zijn véél groter dan die van mij!!

One comment on “Wanneer we wonen in een wolk

  1. juliette says:

    Prachtig Roos !

Leave a Reply

