Ode aan Kirihito van Osamu Tezuka

Ode_aan_kirikito_deel_1_hondenleven Voor mijn verjaardag kreeg ik vanOde_aan_kirikito_deel_2_mensenleven Rose twee prachtige gebonden Manga’s.  Manga’s zijn Japanse zwart wit stripboeken. Tot gisteren had ik er alleen maar even ingekeken, maar nu ben ik eraan begonnen, en het zijn fantastische boeken. Van Osamu Tesuka http://nl.wikipedia.org/wiki/Osamu_Tezuka hebben we eerder zowel voor Merlijn als voor onszelf de complete 8 delige serie Boeddha verzameld, en ik had al wel van deze nieuwe tweedelige reeks gehoord, maar had er niet op gerekend deze boeken nu te krijgen. Een recensie van deel 1 Hondenlevens is : http://groups.google.com/group/nl.kunst.strips/browse_thread/thread/0dfa08f2a5b6d857 hier te lezen, en een recensie van deel 2 Mensenlevens: http://tilff-2005.skynetblogs.be/post/6709097/recensie-ode-aan-kirihito-2-hondenlevens-door hier. Rose en ik zijn helemaal wild van alles wat we van deze schrijver kennen. Ook de serie Black Jack is van de zelfde schrijver, en hiervan hebben we ook al 11 delen die uit zijn bij elkaar verzameld. Wij bevelen deze boeken echt aan.

Leave a Reply

