Afscheid en Terugkeer

Olga_lawina Gisterenmorgen na het Jan_dirk_barreveld_voor_eugene uitlaten van Jesse even lekker gezwommen. Na mijn behoorlijk heftige koortsaanval waarin ik vorige week nog midden in zat ben ik weer een beetje aan het overeind klimmen. Het revaliderende sporten afgelopen week wegens Willem_ritstier_voor_ronson_inc kortademigheid, duizelingen e.d. maar afgezegd, en deze week alleen maar gezwommen, wat vergaderd, en wat opvangwerk gedaan. De afdeling een hele week niet gezien.Gerard_leever_voor_gleevers_dagboek  Gisteren avond had ik een afscheidsfeest van Hendrik, en van Kees. Twee collega’s die de mazzel hebben nu nog met vervroegd pensioen te kunnen gaan. Beiden zijn nog in prima en puike conditie, en het was een hele fijne Pieter_hogenbirk_voor_tim_tijdloos gezellige avond hier vlakbij. Het werd gehouden in het nieuw gebouwde clubhuis van een tennispark gelegen in het Sterrebos. Ik ben erheen gegaan met Juliëtte, de vriendin uit Delft die Jesse voor ons van het Griekse eiland Gerben_valkema_voor_elsje Amorgos gehaald heeft. Ze kwam gisterenmiddag om een uur op 17.00u en Jesse was helemaal door het dolle heen toen ze Juliëtte weer zag. Zo hebben we onder het genot van veel rode wijn en een lekkere ChineseRomano_molenaar_voor_storm_2  maaltijd afscheid genomen van twee fijne collega’s, die beiden zoiets hebben, van wij hebben het wel zo’n beetje gehad na zoveel jaren ziekenhuis, en ze gaan op Jorg_de_vos_voor_storm een andere manier verder met iets van hun leven maken. Het zij ze van harte gegund.

Mijn concentratie heeft wat last van de toch wel pittige hoeveelheid wijn die Martin_lodewijk_voor_januaru_jones_ ik mezelf toegestaan heb te drinken gisterenavond. Zoals gewoonlijk wel afgewisseld met een minstens even grote hoeveelheid water, merk ik toch een enigszins brak gevoel. Henk_kuijpers_voor_franka Met behulp van een goed ontbijt, om 12.00u? ben ik weer wat sterker aan het worden. Het ontbijt is zo laat omdat ik al vroeg met Jesse uit moest. Rose heeft Carry_brugman_voor_de_partners Wereldwinkeldienst met Marga. Toen ik om 10.00u voor de deur stond merkte ik dat ik mijn sleutels vergeten had mee Dick_heins_voor_kleine_napoleon te nemen. Ik richting Wereldwinkel. Daar trof ik Rose in haar eentje aan. Marga draait o.h.a. middagdiensten, en was voor het erst in tijden op de ochtend ingedeeld enDick_matena_voor_de_partners  was er dus nog niet. Ik heb Rose tot na elven gezelschap gehouden samen met Jesse, die even voor Wereld Winkel Waak Mick_oosterveer_voor_ronson_inc Woef speelde. Zodoende zit ik pas nu aan mijn ontbijt. Jesse heeft het hare al lang aan breed op, maar ik doe het wat rustiger aan.

Eric_hercules_voor_elsje Tijd om over te gaan op het tweede deel van mijn titel van vandaag. Rose en ik zijn natuurlijk voorlopig gestopt met de aankoop van strips.Eric_heuvel_voor_january_jones  Dit omdat de verhuizing en de inkrimping van ons inkomen zoveel onzekerheid met zich meebrengen, dat we het heel zuinigjes Uco_egmond_voor_eppo aandoen. Toch hebben we onszelf wel een soort van troost bezorgd. Het Blad EPPO is dit jaar voor het eerst weer uitgebracht, en om te voorkomen dat we iedere keerJeanmarc_van_tol_voor_kort_en_tries  toch naar Bep en Mar toegaan in hun stripwinkel op de Singel, hebben we onszelf getrakteerd op een jaargang EPPO. Toon_van_driel_voor_stamgastenGisterenmiddag kwam de postbezorger een groot pakket bezorgen met daarin de eerste drie nummers en een Strip genaamd EPPO Forever, de opkomst, Hans_van_oudenaarden_voor_bob_evers ondergang en terugkeer van een legendarisch stripblad. Allerlei tekenaars en schrijvers zijn opgetrommeld om er Kim_duchateau_voor_esther_verkest een heel leuk blad van te maken. Ik plaats de namen, en de foto’s van hen op en rond dit artikel. Ik ben overigens wel heel benieuwd of er ook een nieuweDaan_jippes_voor_havank  generatie lezers enthousiast zal
worden, want anders zal deze terugkeer vast niet voor lang zijn, maar wij zijn in ieder geval Frank_jonker_voor_bob_evers enthousiast genoeg om aan de start mee te werken.
http://www.eppostripblad.nl/contact.html Via dit linkje kan je ook alvast nader kennis maken.Luc_cromheecke_voor_plunk Mark_retera_voor_dirkjan

2 comments on “Afscheid en Terugkeer

  1. tineke says:

    Wij blijven trouw aan de Donald Duck. Ben je nu teleurgesteld?

  2. juliette says:

    Het was erg gezellig, eerst bij jullie en daarna bij Kees en Hendrik ! Wel errug veel rode wijn ja …..

Leave a Reply

